Det här är en bit sociala medier-historia från 2007-2018.
header

Vad har egentligen hänt efter nästan nio år?

2017-12-08 kl 17:18:00 Frågor&Svar21 Kommentarer
Jag såg att UnderbaraClara och Sandra Beijer gjort inlägg där de svarade på frågor som de fått (och svarat på) för
tio år sedan, så att man fick se skillnaden - sjukt spännande tycker jag och vill såklart göra samma sak!
 
 
 
Elin Kero 21 år gammal vs 29år
 
Beskriv dig själv med tre ord?
2009: Omtänksam, tänkare och skapare.
 
2017: Hoppistudsig, glad & målmedveten
 
 
Hur ser en helt vanlig dag ut för dig?
2009:
Jag vaknar av klockan 05.45, snoozar så länge jag vågar, stiger upp, klär på mig postkläder, kokar ägg, sätter upp håret och drar med mig allt jag kan komma på att jag kan behöva på cykeln. Cyklar fridfullt genom den tidiga morgonens Jönköping och kollar på alla som är vakna. Landar på posten fem minuter i sju (tjugo i om jag får sällskap av Viktor - han är inte lika optimistisk som jag och tur är väl det!).
Sorterar post, skriver paketavier, äter, packar ner posten, lastar posten och kör iväg på min moped/cykel. Springer runt distriktet på nolltid eftersom jag hatar att vara sölig. Åker tillbaka. Äter. Gör eftersändningar. Sorterar post inför morgondagen.. Åker hem. Slår på datorn, kollar kommentarer. Spelar sims/läser bok/fotar/skriver blogginlägg till Erik kommer hem och sedan sitter vi vid varsin dator och nördar tills vi kommer på att vi ska sluta med det och sätter på en film istället. Jag somnar framför filmen och går och lägger mig innan den är slut. ;D
 
2017:
Jag vaknar någon gång (haha) på morgonen. Sjukt olika tider - allt från 05.30 till 09.00, beror på humör. Sedan drar jag till studion. Skiner solen så blir jag hyper över att den lyser in så fint på väggen och är hyptnotiserad i upp till en timme, innan jag kommer på att jag har viktiga saker att göra. Oftast har jag några bilder som ska plåtas till bloggen eller instagram, eller så är det bilder eller film som ska redigeras och texter som ska skrivas. Ibland ska jag iväg på äventyr också - typ events, möten eller göra ärenden. Men oftast så hänger jag bara i studion. Tänder ljus när det mörknar. Åker hem vid 18-tiden. Hänger med Filip eller ligger i sängen och kollar på Youtube eller typ.. Bachelor :))
 
 
 
En dag på jobbet 2009 vs 2017
 
 
Är du feminist? Vad innebär det att vara feminist för dig?
2009: 
Ja det är jag, men jag anser att jag inte är tillräckligt "politiskt engagerad" (intresserad) för att diskutera mer om det. Klart jag vill att kvinnor ska vara jämställda med män, men jag är ingen drivkraft i ämnet. Jag flyter mer med strömmen. Och så är det med allt som har med politik att göra.
 
2017:
JA! Det betyder så mycket att det inte går att sätta ord på det. Men jag ska försöka. För mig betyder det att... vara stark i ett samhälle där många (bland annat jag och säkert du) ses ned på. Att alla ska få respekt, oavsett vem de är eller var de kommer ifrån. Alla har rätt att ta plats, att tänka, uttrycka känslor och att bara få gå på gatan utan att folk slänger nedvärderande kommentarer efter en, eller ännu värre...
 
 
Hur skulle du beskriva din klädstil?
2009: Elegant och rockig ;)

2017: Komfortabel och clean.
 
 
 
 
 En typisk Elin-outfit sommaren 2008 vs sommaren 2017
 
 
Om du skulle göra en tatuering, vad skulle du välja för motiv?
2009:
En drake, om det skulle vara en bild. Men helst skulle det vara bokstäver. Något betydelsefullt. Typ Nevnarien, min systers namn, visdomsord eller min favoritslinga ur en låttext. Fast jag kommer aldrig tatuera mig för jag vill att min kropp ska vara "ren".
 
2017:
"SÅS IS LIFE" med raka bokstäver på sidan av vänstra handleden :))) Nä men skämt och sido...  förmodligen bara en clean text där det står något som betyder mycket för mig. Kanske "Sagosyster" eller "Hanna"? :)
 
 
Hur tror du att ditt liv ser ut om tio år?
2009:  Gift och boende i villa hoppas jag. Och Arbetande med någonting kreativt.
 
2017:
Jag hoppas att jag fortfarande frilansar, eller i alla fall jobbar med någonting som jag tycker är kul. Att vi bor i hus (det är inte så viktigt exakt var) och att vi har två katter. Det hade inte varit helt fel med en sommarstuga på Gotland och att mamma och pappa inte bor lika långt bort som nu.
 
 
 
 
När jag fotade min syster 2009 vs 2017
 
 
Vad tycker du mest om att fotografera?
2009: Spännande platser med mycket detaljer och min syster.
 
2017: Sagobilder och stilleben
 
 
Vad vil du jobba med när du blir "stor"? 
2009: Något skapande... :)
 
2017: Jag är redan stor tydligen, för jag jobbar med min dröm!
 
 
Dom flesta vet ju att Stinalee är gravid, har du några planer på det? Skulle inte vara så dumt med en nevnarien II :)
2009:
Det är nog det absolut sista jag planerar just nu... hehe... Många frågor om barn... och nej jag vill fortfarande inte ha några, men det är inte så allvarligt så att det är otänkbart. Bara det att jag känner mig som om jag nyss var barn själv, så... nä.
 
2017: Inte direkt........... Får panik bara jag tänker på det.
 
 
 
 
 
 
Årets Foto/Designblogg i Veckorevyn Blogawards 2000 vs Årets Kreatör i Stora Influencerpriset 2017
Andra fotot är taget av Jessica Lacina <3
 
 
Vad är din största önskan av allt?
2009: Att jag får ett liv fyllt av kärlek.
 
2017: Att pappa blir bra igen, så att han blir lycklig <3
 
 
Det är så sjukt när man minns så tydligt hur man tänkte när man var 20-21... för det slår mig hur lite man visste. Haha.
Undrar om jag kommer skriva samma sak när jag jämför 2027 med 2017... ;)

21 kommentarer

Kommentarer :

Anonym
2017-12-08 @ 17:20:19

test

Martina Åkerman
2017-12-08 @ 18:05:56
URL: http://MartinasStudio.Etsy.com

Åh så himla kul det här inlägget var! Du är så vacker Elin....och så himla duktig! Din syster är ju också en skönhet, verkligen. Så fint att ni är så nära varandra.
Lägg jättegärna upp fler såna här inlägg, SÅ kul att se hur du har förändrats under åren. Kram!

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★
2017-12-08 @ 19:36:25
URL: http://www.saramadeleine.se

Spännande att läsa :). Är verkligen så mycket skillnad genom åren :)

Emmi - explorista.se
2017-12-08 @ 19:49:38
URL: http://explorista.se

Så himla roligt inlägg att läsa! :)

johanna
2017-12-08 @ 23:06:57
URL: http://nouw.com/johannamsjolin

Vilket roligt inlägg! Kul att läsa igenom och få se skillnaderna

EMMA•MARIA
2017-12-08 @ 23:07:01
URL: http://nouw.com/emzooh

Vilket roligt inlägg! Intressant att se hur svaren ändras genom åren ☺️

Matilda
2017-12-09 @ 07:50:41
URL: http://nouw.com/tildasofia

Häftigast är väl ändå hur mycket din klädstil har ändrat tycker jag. 😄

mamma
2017-12-09 @ 11:56:28
URL: http://mammakero.blogg.se

Vilken underbar bild på dej var, den första bilden i inlägget! Om du var vacker förr så är du än vackrare idag!

Helena - Oh darling, let's be adventurers
2017-12-09 @ 12:00:25
URL: http://www.ohdarling.org

Vilket roligt inlägg att läsa! Din klädstil är ju otroligt annorlunda då och nu också.

Svar: Haha verkligen! Kan nästan sakna det lite ibland - den där tiden när jag vågade haha
Elin Kero

Sharon
2017-12-09 @ 14:15:11
URL: http://leggohouse.blogg.se

Hej Elin!

Jag har fått för mig ett du för ett tag sedan tillverkat någon typ av "bakgrund" av några gamla brädor, och jag har letat som sjutton i ditt ariv men jag kan inte hitta det! Minns jag fel? Du får gärna dirigera mig till inlägget (om det nu existerar)!

Tack för en vansinigt bra och inspirerande blogg!

Svar: Ohja!! Här är det! :D http://nevnarien.se/2016/october/diy-fotobakgrund-i-tra.html
Elin Kero

Isabella
2017-12-09 @ 15:05:57
URL: http://tinkerbella.blogg.se

Men hallå hur roligt inlägg! Måste göra samma, haha!! Hittade några gamla frågestunder från 2009 och 2010 när jag hade börjat blogga, fördelen med att ha varit med så länge 😉 Länkar vidare till dig såklart!

Svar: Haha det är så kul ju!! Det här är dock enda frågestunden jag har haft typ, vilket är så tråkigt! Jag har typ aldrig frågestunder för att jag aldrig tyckt att det verkat intressant för mina läsare, men om jag hade vetat hur kul det skulle vara i framtiden så hade jag gjort det varje år 😂
Elin Kero

Johanna
2017-12-09 @ 22:18:51
URL: http://nouw.com/johannashouse

Åh vilken kul grej! Jag önskar att jag hade någon sånhär lista att kika tillbaka på! Får kanske skapa en nu och svar på om 10 år, hehe ;) :)

Therese -miaulin-
2017-12-10 @ 20:23:15
URL: http://miaulin.blogg.se

Sås is life! Yeees 😘

LN
2017-12-10 @ 23:34:55

Vilken skillnad nio år gör! Man är ju knappt samma person som man var då. Knäppt att inse hur mycket man förändrats (och hur mycket som är exakt samma).

Tycker absolut att ”sås is life” är en rimlig tatuering! ;)

Intressant också att se hur ditt fotointresse förändrats, att du gillade att fota spännande platser och din syster 2009 och att det nu är stilleben och sagobilder (räknas väl iofs också som spännande platser på ett sätt) som ligger på topp :)

/Ellen.

emzi
2017-12-11 @ 08:18:09
URL: http://emmelemzi.com

Vilket roligt inlägg :D Jag tycker det är sjukt roligt att nu och då kolla tillbaka och se hur mycket som har ändrats. :D

VICTORIA
2017-12-11 @ 11:50:33
URL: http://victoriannielsen.se

Vad härligt inlägg! :D

Verena
2017-12-11 @ 12:01:10
URL: http://lia-design.se/doptavla/

Vilken kul grej! Såna frågor borde man svara på vart tionde år - roligt att läsa sedan när man är 90!

Alma
2017-12-11 @ 21:23:01
URL: http://almabengtsson.se

Vilket roligt inlägg, ett sånt här borde jag också göra!

Linnéa Olsson
2017-12-12 @ 21:58:49
URL: http://mylifeaslinnea.blogg.se/

Oj vad sugen jag blir på att sno dessa frågor och svara på nu och kanske komma tillbaka till om 5-10 år. Riktigt roligt att se! Speciellt eftersom jag själv är 20 år nu haha!

Emilia
2017-12-13 @ 18:20:13
URL: http://emiliawesterstrom.se

Så roligt att läsa! Och FYI har jag gjort en tatuering med "SÅS" haha!

Erika
2017-12-14 @ 16:35:59

Roligt läsning! :)

"Är du feminist? Vad innebär det att vara feminist för dig?
2009:
Ja det är jag, men jag anser att jag inte är tillräckligt "politiskt engagerad" (intresserad) för att diskutera mer om det."

Frågan är om du är mer politiskt engagerad idag eftersom du kunde skriva ett mer utförligt svar på denna fråga i år?
Uppskattar dock om du vill hålla sådana här frågor utanför bloggen... Men jag kunde inte låta bli att fråga när du påbörjat ¨ämnet. :P

Kommentera inlägget här :