Det här är en bit sociala medier-historia från 2007-2018.
header

Min vecka i bilder | v17 2018

2018-04-29 kl 21:08:34 veckosummering18 Kommentarer
 
Måndag. Jag vaknade upp trött, men glad, efter en långweekend med jobb i Barcelona
 
 
 
Jag och Hanna var på event med NYX Professional Makeup - där träffade vi Frida, som jag hängde med en kväll för tre år sedan - eftersom hon känner en av mina kompisar från Fotoskolan STHLM :D
 
 
 
Vi fick hjälp att sätta upp hyllan ovanför tvn! Så jäkla glad!! :D :D Det blev så fint!
 
 
 
Min vän Emilia skulle göra sig av med den här klänningen, så jag fick den (!) Så himla fin!!!
Längtar tills jag kan springa över en blommande sommaräng med den! :D
 
 
 
Jag började måla hyllorna som ska upp i kontoret - har kommit så långt där nu!!! Så taggad på att visa er en video när jag fixar där!
 
 
 
Var i Bergianska trädgården och upptäckte att de fina buskarna (vad heter de nu igen...??) börjat blomma där! Wow!
 
 
 
Solen har börjat kika in på väggen i köket och första gången jag såg det
så reagerade jag förstås som om jag hittat ytterligare en julkapp under julgranen 😂
 
 
 
Var ute och sprang för första gången på två veckor och hade sån jäkla spring i benen att det kändes som att jag hade kunnat springa hur långt som helst. Men jag nöjde mig med 5km - för att det är onödigt att ta ut sig helt varje gång liksom ;D
 
 
 
Avslutade löprundan med det här <3 Kluckande vatten, kvittrande fåglar, vitsippor i backarna och fuktig kvällsluft <3
.
 
Sådant jag tänkt på:
» Att det är något konstigt med min blogg när man besöker den från mobilen - den laddar sinnessjukt långsamt och jag fattar inte vad som är fel :(( Ska försöka arätta till detta i veckan.
 
» Att jag har så jäkla många videoidéer, men så otroligt lite tid! Jag har dessutom sago-abstinens och det var väldigt länge sedan jag var ute sist, så just nu vill jag inget hellre än att spela in en sagofilm! Måste bara göra klart det som står på todolistan först! Taggaaa!!
 
 
Tips, favvisar och annat kul
» Lucid Dream - Owl City. En funktion som jag älskar med spotify är deras personanpassade radiokanaler, som baseras på ens olika spelningslistor. Har hittat säkert fem nya låtar där bara idag och en av dem är den här!
 
» Hobbithuset. Det finns alltså ett hobbit-hotell här i Stockholm?! WHAT! TAKE ME THERE!
 
» Mamma-pappa-bebis-katterna. Jag dör vad söta!
 
 
Den här veckan tidigare år:

18 kommentarer

Kommentarer :

Maria Ekblad - nyföddfotograf i Göteborg
2018-04-29 @ 21:10:34
URL: http://www.mariaekblad.se

Tycker det gick mycket snabbare med bloggen idag igen. :) Ser ut som en mysig vecka. ☺️

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★
2018-04-29 @ 22:19:01
URL: http://www.saramadeleine.se

Klänningen är verkligen så fin :D. Förstår att du tycker om den :).

EMMA • MARIA
2018-04-29 @ 23:27:43
URL: http://nouw.com/emzooh

Så tjusig klänning! ♥

Aida
2018-04-30 @ 08:20:19

Tips till att analysera din blogg är att använda sig av Google chromes devtools. Du kommer åt det när du är på din sida genom att högerklicka och trycker på inspektera. Där finns performance som man kan kolla för att se vad som tar längst tid att laddas.

Svar: Tack för tips!! :D
Elin Kero

Sandra Leone
2018-04-30 @ 09:48:04
URL: http://sandraleone.me/blog

Så fin klänning och härligt med spring i benen!

emblas.se
2018-04-30 @ 10:11:04
URL: http://www.emblas.se

Hobbithotell? I Stockholm?? Where has this been all my life?! :0 <3

Isabella
2018-04-30 @ 10:37:11
URL: http://szalai.blogg.se

Hmm, ser ut som Rhododendron men det borde väl vara lite väl tidigt för dem... tror jag. Har fått för mig att dem brukar blomma mycket senare, men så är jag inte växt-expert heller, ännu! :p

Svar: Du hade rätt!! :D En tidig sådan var det, så mamma ;D
Elin Kero

emblas.se
2018-04-30 @ 13:30:35
URL: http://www.emblas.se

Hobbithotell? I Stockholm?? Where has this been all my life?!
:D <3

Svar: Ellerhuuur!!!
Elin Kero

emzi
2018-04-30 @ 15:30:14
URL: http://emmelemzi.com

Så snyggt det ser ut på väggen av växten och solen <3 så fint!

mamma
2018-04-30 @ 17:43:11
URL: http://mammakero.blogg.se

Rhododendron är det, den tidiga sorten!
Assnygg klänning!

johanna
2018-05-01 @ 14:00:12
URL: http://nouw.com/lindholm

men alltså förlåt Hobbithotell i Stockholm?!?!?! hur har jag missat detta??

Svar: Jag kände precis samma sak när jag fick reda på det! Hahaha
Elin Kero

Andrea
2018-05-02 @ 11:15:32
URL: http://aerdna.blogg.se

Alltså klänningen! :O Du vet möjligtvis inte vars den är ifrån?
Apropå laddningen av din blogg. Gick in via datorn (iMac) och det tog sjuuuukt lång tid tills sidan laddat klart. Tänkte att jag skulle dubbelkolla, så gick in via mobilen (Samsung) och då sa det bara *poff* så var sidan laddad. Så det kan ju vara så att det är något knas med IOS?!

Svar: Alltså jag hoppas typ att det är det, men samtidigt har jag inte problem med någon annan site än min egen.. måste ju vara att jag har gjort någonting som iOS är allergisk mot haha 😂
Ang klänningen så sa hon att hon hade köpt den second hand. Så jag har ingen aning om var den är ifrån, men det står "Doc by bex" på lappen i nacken :)
Elin Kero

Marie-Therese
2018-05-02 @ 17:35:28

Superfin klänning och ljuset i lägenheten verkar helt magiskt.

Din blogg laddar jättelångsamt för mig också men bara i Safari (både på iPhone och MacBook). Nu testade jag i Firefox (på MacBook) och det gick supersnabbt!

Svar: Så himla konstigt! Jag har Firefox på mobilen och det går också långsamt, men inte i Firefox på datorn - måste ju vara något med mobilanpassningen som blivit konstigt :S
Elin Kero

Julia
2018-05-03 @ 14:36:39

Okej, så det här kanske verkar som den konstigaste kommentaren NÅGONSIN. Men jag har letat efter en sådan klänning i FLERA ÅR ungefär. Så min fråga är: Om du någon gång bestämmer dig för att sälja den, kan du komma ihåg mig då? Är beredd att vänta tills jag är 70 år, och gammal och grå. Har tålamod som en elefant. Samt, tack för en bra blogg, som vanligt! <3

Svar: Men vad gullig du är! Jag ska definitivt ha dig i åtanke - skriver upp din mejl i mitt kom-ihåg-smågrejer-dokument på mobilen :-*
Elin Kero

LN
2018-05-03 @ 21:45:55

Alltså, jag trodde att det var min mobil som var seg... Haha! Skönt att det inte var så, men jättejobbigt att det är så långsamt ju. Upplever inte alls samma sak från datorn!

Älskar bilden på dig och Filip! Han ser lite överrumplad ut haha!

/Ellen.

Svar: Och ja, haha! Det var han också ;) Och jag upplever inte heller samma sak från datorn - så himla konstigt :S
Elin Kero

Elinor
2018-05-03 @ 22:27:34

Hej! Var har du köpt hyllan? Superfin!

Svar: Den är från Ellos! :D
Elin Kero

Anonym
2018-05-04 @ 13:27:32
URL: http://resfredag.se

Ja, alltså jag kollar från datorn nu - så sjukt seg på telefonen. Älskar klänningen!

Svar: Vet inte om det är någon ide att rodda med det, eftersom jag ska flytta till Wordpress rätt omgående haha... Men sjukt störande 😩
Elin Kero

Sharon
2018-05-04 @ 14:46:14
URL: http://leggohouse.blogg.se

Hej Elin!

Jag har själv precis börjat med löpning på lite fastare rutiner och första dagen sprang jag 7km, andra dagen 1mil och nu tredje dagen orkade jag "bara" 5km och kände mig så himla nere för att jag "inte orkade så långt". Har du också känt så? Har du tips på hur man ska hantera det? Undrar också om du alltid springer hela den sträckan som du skriver eller om det är lite joggande också? :)

Hälsningar Sharon

Kommentera inlägget här :