Det här är en bit sociala medier-historia från 2007-2018.
header

Nu finns min John Bauer-tolkning att beställa!

2018-02-25 kl 18:00:00 Fotografi / Sagor17 Kommentarer
Det här inlägget är reklam för min egen shop
 
A3-storlek (intill ett vykort)
 
 
ALLTSÅ, JAG ÄR HELT I EXTAS! Hahahahahaha...
Här är min Print Shop!!! Jag smygöppnade den redan imorse, för alla som valt att prenumerera på mitt nyhetsbrev och det går inte att förklara pirret i magen, när ordrarna började trilla in! WOW! Vilken känsla alltså! Och era fina ord alltså... WOW WOW WOW! Kan liksom inte förklara hur det känns att få första ordern bara någon minut efter utskickat nyhetsbrev och att sedan få läsa att ni har längtat efter att den här dagen ska komma :')
Ska försöka samla mig nu, så att jag kan berätta lite hur det är tänkt:

Nu finns alltså "Prinsessan och Björnen" tillgänglig som poster, på matt papper - perfekt både innanför glas och med posterhängare.
Totalt finns bara 200 exemplar, fördelat på storlekarna 21x30cm (A4, 600:-), 30x40cm (A3, 800:-) och 50x70cm (1200:-). När 200 har beställt, så kommer bilden aldrig att säljas mer.

 
 
50x70cm
 
 
Jag har haft som mål i många år att "någon gång sälja printar". Men det har inte riktigt varit läge förrän jag la ut den här John Bauer-bilden och jag fick den respons jag fick. Nu kändes det mer speciellt på något sätt - eftersom jag har ett så speciellt motiv. 
 
Jag är verkligen så otroligt tacksam över genomslaget. Jag är jättenöjd med bilden (personligen så känner jag att det är den bästa bilden jag någonsin skapat) och hoppades såklart på att någon skulle vilja beställa, men jag hade aldrig trott att det skulle gå såhär bra och att jag skulle få så himla många fina meddelanden! Ni är bäst alltså! <3
 
Tack också till min fina vän Emilia, som lät mig låna hennes lägenhet, så att jag kunde fotografera produktbilder! Det är så himla mycket mer inspirerande att jobba, när man har tillgång till så många "nya" möbler och dekoration! (Jag har ju fotograferat sönder allt jag äger typ, haha...)
 
 
 
21x30cm (A4)
 
 
Appropå det här med KONST, förresten!
För något år sedan (förmodligen i samband med att det blivit allt mer populärt med butiker som säljer billiga och massproducerade posters), så blev det här med konst plötsligt väldigt viktigt för mig. Det kändes som att jag gick från att, bara allmänt "fylla tomma väggar" med random bilder, till att dekorera mitt hem med sällsynta skatter (konst!). Idag "samlar" jag på konsttryck som jag köpt antingen direkt från svenska (mestadels kvinnliga) konstnärer, eller från Limited Edition-butiker (har faktiskt precis beställt en ny, till vår nya lägenhet, iiih!).

Jag hoppas någonstans att du som vill beställa min John Bauer-bild, ska få känna samma sak som jag gjort, varje gång jag klickat hem ett konsttryck, försiktigt lyft pappret ur rullen, vecklat upp silkespappret och fått hänga upp bilden på väggen. För den känslan är verkligen så speciell! <3
 
 
Därför kändes det helt magiskt när jag
läste den här kommentaren från Johanna:
 
 
Massa kramar från jordens just nu gladaste tjej! <3

17 kommentarer

Kommentarer :

Fredriksson
2018-02-25 @ 18:35:51
URL: http://www.fotoluffarn.se

Superkul, grattis till shoppen:)
Du gör helt rätt som har begränsad upplaga. Om några år kommer folk att säga, herregud är det en äkta Elin Kero du har på väggen:)
Jag borde köpa en print men just nu är det barskrapat efter min resa till Svalbard, ett ställe jag fö rekommenderar.
Men så kul att beställningarna trillar in, den kommer att skänka ro och en mysig känsla för de som tittar på den och förstår att känslan är hög på glädje för det är du som gjort bilden som 200 kommer att ha glädje av:)
Härligt Elin och lycka till med shoppen:)

Malin
2018-02-25 @ 18:43:19
URL: http://nouw.com/inweeee

Jag är så himla glad att jag fick tag i en. Längtar tills den är hemma nu. SÅ himla glad för din skull och bilderna är fantastiska. Jag ser verkligen fram emot att se hur nästa bild kommer bli.

Jag har aldrig köpt något som är riktig konst tidigare. Bara en massproducerad poster som jag snabbt lessnade på men har alt att ha kvar då jag inte hittat något att ersätta den med. Nu har jag hittat det! Ska bli så kul! Jag kommer nog också bli en sån som köper på sig limited edition, det känns så himla häftigt och magiskt.

Svar: Har ju redan skrivit till dig om detta i andra kanaler, men yeeeeah, jag är så glad över att min konst får vara din första! :-* :-*
Elin Kero

Nora Bååth
2018-02-25 @ 18:58:20
URL: http://nouw.com/norabaath

Så galet glad för din skull! Du är en sån stor inspiration för mig och många andra. You rock! Och stort lycka till med din webshop nu, vi väntar med spänning på flera posters :D

Svar: Tack snälla Nora!! :D :D :D Det gör mig så himla glad att höra <3
Elin Kero

Jasmin
2018-02-25 @ 19:13:17

Har precis klickat hem en poster! Ahh, kan inte bärga mig tills den kommer! Tänkte även passa på och fråga vart glastavlan med träram är köpt? Superfin!

Svar: Wiiie, såg precis ditt meddelande också och blev så glad! TACK för ordern <3 <3
Glastavlan kommer från ett märke som heter Umbra! Det är inte jag som äger ramen, så jag var också inne och kollade för att jag ville ha en sådan haha... Den verkar vara slut på företagets egna hemsida, men jag tror att dessa ramar säljs på lite finare inredningsbutiker - kanske Gallerix också? Ska hålla ögonen öppna iaf! Annars finns det liknande stil på ramar här:
http://royaldesign.se/viewitem.aspx?ID=191726 :D
Elin Kero

Saga
2018-02-25 @ 19:17:02

Underbar!

Jag skrev upp mig på nyhetsbrevet för någon månad sen, och fick en bekräftelse etc, men får inga mejl från dig, varken i vanliga inkorgen eller i spammen :(

Svar: hmmm... jag börjar misstänka att alla mejl inte går fram som de ska.. Enligt statistiken så är det bara 50% som har öppnat mejlen jag skickat och det tycker jag är lite konstigt, eftersom det är så många som nyligen signat upp sig. E-postadresserna borde inte vara inaktiva liksom. Hmm...
Kollade genom dem som är med i min mejl-lista nu och den adressen som du angivit här är inte med :'( Har du signat upp dig med en annan möjligen? Annars har mitt mejlprogram inte registrerat dig. Inte bra :(
Elin Kero

Emilia
2018-02-25 @ 19:23:57

Finaste konsten i Svea rike just nu!

Svar: Emilia! Du är den bästa peppen! <3 <3
Elin Kero

Mie
2018-02-25 @ 19:31:12
URL: http://strokeofadventure.com

Åh vad kul att dom äntligen finns att beställa! Hade definitivt beställt en om jag inte varit student!! Konst är inget som kan prioriteras då tyvärr, hyran och mat kommer först :( men hade varit kul att kunna köpa någon i framtiden om du gör fler printar!

Svar: Nej jag förstår verkligen det, var samma sak för mig när jag pluggade <3 Men jag kommer definitivt att fortsätta sälja! :D
Elin Kero

Daniel - Swese
2018-02-25 @ 19:32:32
URL: http://www.swese.se

Glöm inte att signera dem nu ;-)
Superkul!!!!!

Svar: Haha nejdå ;D Och yeaaaaah!! :D :D :D
Elin Kero

johanna
2018-02-25 @ 19:58:03
URL: http://nouw.com/lindholm

Printet är ju så fint, Och stort grattis till din webshop! :)

Svar: Wiiie tack snälla Johanna! <3 <3
Elin Kero

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★
2018-02-25 @ 21:26:06
URL: http://www.saramadeleine.se

Stort grattis till shoppen :D

Joanna-livet med Aspergers syndrom
2018-02-26 @ 10:12:06
URL: http://www.joannahalvardsson.se

Så fin

Liv Ringström
2018-02-26 @ 14:50:09
URL: http://liivringstrom.blogg.se/

Men hallå!?:O Har du börjat skicka ut via nyhetsbrevet? jag har inte fått någonting ju , kanske gjort fel eller missat något.

Svar: Men vaaa, har du inte heller fått?! Det var en tjej som skrev tidigare att hon inte heller fått.. Nu är det något som är extremt konstigt här. Har skickat två mejl de senaste två veckorna och det har känts som att de inte nått fram som de ska.. vilken är din mejl?
Elin Kero

Rebecka
2018-02-26 @ 18:41:08

Såg på din instagram att du öppnat shoppen och blev så pirrig i magen att jag gav ifrån mig ett litet glädje-skrik mitt i en mening!! Är så himla glad över att få ha något du skapat på min vägg, för du har verkligen inspirerat mig i åratal! Är så peppad på att få hänga upp den!! <3

Svar: Men ealltså fina du!! Vad glad jag blir av att läsa detta!! Iiiiih!!!!
Elin Kero

Pia
2018-02-27 @ 10:36:32
URL: http://www.simplypapaya.com

Såååå glad för din skull!!! Jätteroligt att du öppnar webbshop! Grattis!!!!

Svar: TACK! 😍😍😍😍
Elin Kero

Pia
2018-02-27 @ 10:38:49
URL: http://www.simplypapaya.com

Såg just att det var fler som inte fått nyhetsbrev..jag har inte heller fått något...?

Svar: Har du också signat upp dig här på bloggen via popup? Läs i så fall svaret till Hanna :D Tänkte att jag inte skulle göra det rörigt genom att börja skicka nyhetsbrev om print shop, när jag lovat redigeringskurs, men det kanske blev mer rörigt när jag gjorde såhär.. haha
Elin Kero

Hanna
2018-02-27 @ 11:03:45

Jag har inte heller fått nyhetsbrev! Signade upp för jäättelänge sen (i begynnelsen då rutan började dyka upp då man går in på bloggen) men har inte fått något, försökte söka igenom mejlen men nada...

Svar: Ah nu är jag med på vad som händer.. jag skapade en separat mejllista för alla som var intresserade av just John Bauer-bilden (för att inte spamma alla andra), medan nyhetsbrevet som poppar upp här på sidan är mitt "allmäna nyhetsbrev", där första mejl som går ut kommer vara när redigeringskursen är klar (eftersom det var största anledningen till att jag skapade det)! :D :D Sen kommer jag börja skicka nyhetsbrev i allmänhet efter det :D Men i den listan tror och hoppas jag på att du fortfarande står med :D :D Ledsen för att det dröjt så länge sen du signade upp, men det här tog längre tid än vad jag trodde :) kram!
Elin Kero

Helena - Oh darling, let's be adventurers
2018-02-28 @ 23:11:46
URL: http://www.ohdarling.org

ÅÅÅH! Jag älskar verkligen den bilden, så himla sagolik och mysig. Vill så gärna beställa hem min alldeles egna kopia men har inte riktigt ekonomi för den storlek som jag vill ha i dagsläget, men förhoppningsvis så finns den kvar när jag också kan trycka på köp-knappen! :) <3

Kommentera inlägget här :