Det här är en bit sociala medier-historia från 2007-2018.
header

Har du någonsin tänkt på att skada dig själv?

2012-11-29 kl 18:57:00 Fotoalbum60 Kommentarer
Här kommer de tio första svaren från frågestunden... :)
 
Om du inte hade din blogg & kamera vad skulle du göra då?
Jag skulle förmodligen skriva för glatta livet och teckna betydligt mer. Det är saker som jag tycker väldigt mycket om att göra, men som tyvärr hamnat i skymundan för just bloggen och fotograferandet.
 
Om du fick åka tillbaka i tiden och träffa den tio år yngre Elin, vad hade du då sagt till henne?
"Du är fin som du är, det är inte bara något mamma säger".
 
Vad skulle du vilja heta om du var kille?
Tycker att killnamn är så svåra! Men jag skulle nog vilja heta Miro. Miro Kero, det låter väl fint? ;)
 
 
 
 
 
Brukar inte se så mycket av mat/bak här på bloggen, är det något du är intresserad av?
Nej tyvärr... Önskar verkligen att jag var intresserad, så att det inte blev en sån pina varje gång jag måste göra det.. haha. Skulle nästan flytta hem igen bara för att få pappas mat serverad varje dag............. ;)

Gjør du noen barnslige sprell innimellom?
Jag är alltid barnslig, det faller sig naturligt. Vägrar att bli vuxen! ;)
 
Når står du opp om morgenen, og er du i såfall trøtt eller opp-og-hopp-energisk?
Jag är dödstrött när jag ligger i sängen (runt 06.30 när Erik väcker mig) och undrar hur fa-an jag ska komma upp, men så fort jag kommit ur sängen så är jag faktiskt ritkigt pigg, haha! Tycker ju att jag borde lära mig att det bara är lättare att kliva upp fort, än att plåga sig själv genom att ligga kvar och tänka på att jag måste gå upp... ;)
 
Jag har tänkt på att man aldrig ser några inlägg från fester eller middagar eller restauranger eller liknande med vänner. Det kanske inte är något intresse ni har? Eller så är det kanske inte lika vanligt att man går ut på after work eller dricker vin eller liknande i Jönköping.... (mina fördomar... haha!)
Haha! ;) Jag är aldrig på fester - på kvällarna och nätterna vill jag helst vara för mig själv - eller sova! ;) Jag dricker inte alkohol (har ingenting med religion att göra - även om jag bor i Sveriges Jerusalem hehe..) och ogillar att dansa (ser mest ut som en stoppad gurka när jag försöker göra några moves..), vilket också bidrar...

Jag vet att många ser mig som tråkig, konstig och läskig för detta, men saken är den att alla helt enkelt inte roar sig på samma sätt. Jag vill hellre ha en spelkväll, en riktigt mysig middag (hemma eller på restaurang spelar ingen roll) eller någon annan typ av aktivitet :)
Och jo, vi har middagar och äter ute, men jag har inte lyckats komma på ett bra sätt att ta med kameran på dessa ännu.. Blir alltid att den blir liggande i väskan i alla fall ;)
 
 
 
 


Är du kristen? Döpt, konfirmerad?
Jag är döpt och konfirmerad, men inte religiös. Dock tror jag att allt händer av en mening och att det finns någonting runt omkring oss som vi inte kan förklara. Det känns bara som att det måste finnas någonting - för vi kan väl inte veta allt...?
 
Har du någonsin tänkt på att skada dig själv genom något destruktivt?
Nej, aldrig varit i närheten. Men om jag hade vart det, så hade jag troligtvis varit för mesig ändå... skulle inte klara av det.
 
Något tips på hur man får tiden att räcka till? Jag menar, du jobbar, fotar, redigerar, bloggar, ritar/målar, har en kissemiss att leka med, fotoutflykter med familjen, pojkvän... (och säkert mycket mer än så) Och ändå lyckas du producera och vara så inspirerande, en riktig inspirationskälla för många! Du är GRYM!!!
Haha tack! Ett tips är att sluta städa, tvätta, äta, sova och sånna där andra tråkiga saker.. ;) Närå men jag undrar själv ibland. Tiden räcker inte alltid till, hur mycket man än vill och det är alltid någonting man måste låta gå åt sidan.

60 kommentarer

Kommentarer :

Ellen (alatariel)
2012-11-29 @ 19:10:28
URL: http://alatariel.papper.fi

Super kul att läsa svaren! :) Gillade speciellt svaret på fråga nummer 7, precis sådan är jag också, haha! Och du är så jätte vacker på bilderna!

Fotograf Annie
2012-11-29 @ 19:15:22
URL: http://blogg.anniesfotografier.se

Kul att läsa svaren :)
Jag gillar inte heller att festa, hemmakvällar med vännerna är mysigare :) Dansar gör jag inte heller gärna ;)

Svar: Skönt att inte vara den enda - för visst känner man sig som det ibland?? ;)
Elin [ n e v n a r i e n ]

Hell's Bitches - The Naked Truth
2012-11-29 @ 19:17:41
URL: http://finest.se/hellsbitches

Härliga svar!

Fotograf Annie
2012-11-29 @ 19:23:19
URL: http://blogg.anniesfotografier.se

Jovisst känner man sig konstig ibland och ganska ensam om att inte festa och dricka jättemycket. Men jag har tur att ha bra vänner som vill vara med mig i alla fall (de andra håller sig väl borta?) ;)
Man kan ha kul utan att dricka, jag dricker väl ibland för att det är gott och socialt men jag har aldrig blivit full.
Och man har ju fått höra frågan "är du religiös?" - suck ;)

Svar: Haha jo tack.. ett antal gånger.. förmodligen för att det är den lättaste förklaringen.. ;)
Elin [ n e v n a r i e n ]

Bella Borgencrantz
2012-11-29 @ 19:30:55
URL: http://bellaborgencrantz.blogg.se

Så fin blogg du har!

Kajsa
2012-11-29 @ 19:38:14

Det var jag som ställde fråga sju. :-)

Jag har bara funderat på det, i och med att det är så himla mycket mat och bak och liknande på varenda blogg och varenda tv-program. Reflekterade över att jag nog inte sett något sådant inlägg här, inte ens något om matlagning hemma. Då tänkte jag att det kanske är så att en del inte är så intresserade och passade på att ställa en fråga när det var frågestund. :-)

Själv älskar jag mat och vin och tycker att det är jättekul att gå ut och ta en öl och prata skit med mina vänner. Man behöver ju inte bli full för det. Men jag tycker också att det är lika kul att vara hemma med mina vänner och ha spelkväll. :-)

Jag läser den här bloggen på grund av mitt fotointresse, så det här behöver inte alls ses som något önskemål om närbilder på muffins och lasagner...haha!

Svar: Haha - nä jag tror inte ni skulle vilja se mina mat/bak-kreationer.. inga höjdare direkt, även om jag försöker ibland ;) Bra fråga annars - har aldrig fått den innan :)
Elin [ n e v n a r i e n ]

Elin
2012-11-29 @ 19:43:27
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Jag känner mig bara dum när jag försöker dansa... Nu håller vi på med det på gympan i skolan, och oj vad duktig jag är... Eller ja, jag kan ju i alla fall låtsas att jag är det, så kanske det smittar av sig på andra..? Haha, men det är faktiskt kul när man väl klarar det, haha ;) Fast någon annan måste komma på dansstegen!;)

Felicia
2012-11-29 @ 19:52:16

Jättekul att läsa alla svar, och underbara bilder!
Tyckte det var kul med fest-frågan, eftersom jag själv har exakt samma syn på saken! ;)

Angus
2012-11-29 @ 20:08:32
URL: http://angusfoto.blogg.se

haha du är ju lite av min idol! :) Blev lite starstrucked när jag såg ditt svar på bloggen. Tack!

Becca
2012-11-29 @ 20:20:19
URL: http://fotobex.blogg.se

Jättekul läsning! Känns samma sak ang. det där med att dricka. Folk tycker jag är ett UFO som inte dricker. Men det finns ju så sjukt mycket andra sätt att ha roligt på!

Linnea Holmberg
2012-11-29 @ 20:28:30
URL: http://alltidperfektionist.blogg.se/

Jag är också en sådan där "tråkig" person som gillar hemmakvällar med sällskapsspel för jag är inte så förtjust i alkohol. Go Elin!

Sara N
2012-11-29 @ 20:39:11

Du är inte ensam! :) Jag gillar inte heller att festa eller dricka (och bor i Jönköping). Synd att så många inte kan förstå det!

Svar: Haha min jönköpings-buddie! ;)
Elin [ n e v n a r i e n ]

Victoria
2012-11-29 @ 20:40:25
URL: http://eyepoetry.blogg.se

Åh vad kul att läsa dina svar :) Och jag tycker också bättre om hemmakvällar och sällskapsspel! :) Sen måste jag säga att bilderna på dig i det här inlägget är grymt fina! Ljuset är perfekt :)

Svar: Tack så mycket! Ja shit.. man kan bli så glad när man kommer till ett sånt ställe.. där ljuset ligger precis som det "ska" med en perfekt bakgrund.. nörd som man är.. ;)
Elin [ n e v n a r i e n ]

Silfverfisken
2012-11-29 @ 20:41:01
URL: http://silfverfisken.wordpress.com/

Svaret på fråga sju är precis jag! Skönt att se att det inte är bara jag :) Man måste bara hitta dom där andra som också hellre har hemmakvällar och aldrig dricker eller dansar, för det verkar som att man är den enda. Men jag antar att det är för att dom är hemma och har filmkväll med sina nära och kära ^^

Svar: Haha där sa du något.. klart man inte träffar dem när de också är hemma ;)
Elin [ n e v n a r i e n ]

Maria
2012-11-29 @ 20:49:43

Vad skönt att höra att du också är sån.

Har du och sambon det gemensamt att ni mest tycker om att umgås med varandra? Blir du nånsin trött på att folk frågar om varför det är så? Kanske inte du har någon i din närhet som gör.

Förutom min sambo är bästa sällskapet mig själv, vart så sen jag var liten :)

Är så sällan jag umgås med andra blir nog mest vid högtider och om någon fyller år osv.

Hehe. Man är väl speciell i denna värld där majoriteten springer på aw stup i kvarten, clubbar och ställer till med fest var och varannan helg men det tog mig nästan 30 år att bli vän med det faktum är detta är jag och jag älskar mig själv precis såhär.

Det är inte fult att vara introvert men skönt ändå när man hör folk berätta som du gör, för lite ensamt är det...

Kram


Svar: Min sambo är väldigt lik han också, bortsett från att han gillar att gå ut och ta en öl någon kväll och dricka när han hänger med grabbgänget (hemma hos någon då). Tycker det känns väldigt skönt. Hade inte funkat att vara tillsammans med en festprisse känner jag.. ;)
Jo, ibland blir jag trött.. det är oftast i samband med att någon frågat om jag ska ha något och jag säger nej. Dricker man inte så är man antingen kristen, gravid eller chaufför och jag brukar skylla på det sistnämnda ibland när jag inte orkar prata om det ;)

Ja, det hade nog tagit längre tid för mig om jag inte haft den här bloggen. Känns väldigt skönt att läsa om andra som känner likadant. och framför allt roligt! :)

kram
Elin [ n e v n a r i e n ]

Emma Johansson
2012-11-29 @ 20:52:44
URL: http://whatdecoratesmyday.blogg.se/

Oj, minst sagt intressanta frågor!

Linda
2012-11-29 @ 21:02:23
URL: http://joyfulbyjoona.blogspot.se/

Roligt att läsa dina svar, det känns speciellt skönt att läsa ditt svar om fester mm, speciellt som jag själv är likadan och oftast ses som väldigt tråkig för att jag tycker mer om lugna hemmakvällar för mig själv eller någon gång ibland umgås hemma hos någon vän med en film på tv:n eller så.

Svar: Ja verkligen det samma! Hade det inte varit för bloggen så hade jag nog inte fattat att det inte bara är jag som känner såhär :)
Elin [ n e v n a r i e n ]

Viktoria
2012-11-29 @ 21:24:02
URL: http://worriedshoes.blogg.se

Nu undrar jag bara hur vi inte kan vara bästisar?!

Svar: Haha - ödet har inte för oss samman.... ännu! ;)
Elin [ n e v n a r i e n ]

Mie
2012-11-29 @ 21:42:38
URL: http://skapandeform.blogg.se

Åh vad skönt med en till som inte är intresserad av de där med festa och dricka alkohol och sådant. Hemmakvällar och spel slår det tusen gånger om! :)

Jess
2012-11-29 @ 21:46:17
URL: http://jesskarlsson.blogg.se

Kul med lite annorlunda frågor, och intressanta svar :) Tror flertalet av mina klasskompisar tycker jag är tråkig/konstig för att jag aldrig är med på studentrelaterade saker (oftast fester..) men jag trivs ju så mycket bättre hemma. Älskar att vara hemma, haha :)

Svar: Hemma är paradiset! ;D
Elin [ n e v n a r i e n ]

Jonas
2012-11-29 @ 21:51:53
URL: http://jonasborgden.blogspot.com/

Du är fin som du är nu också!! Så otroligt vacker :')

Julia
2012-11-29 @ 21:55:10
URL: http://juliawbs.blogg.se

Jättefin blogg! :)

Martina [Eluminél]
2012-11-29 @ 22:26:08
URL: http://eluminelart.blogg.se/

Det är skönt att läsa att andra är som jag som gärna sitter lite för sig själva och ritar och skriver. Därför jag gillar din blogg och dig så mycket ( fast vi aldrig träffats). Men jag trivs liksom här, vet att vi hade kommit bra överens om vi träffats irl.

Festande kan ju bli aningen segt i längden tycker jag, går gärna ut på ett glas vin eller sitter hemma med vänner dricker lite, men det där med dansa för livet och festa har runnit av mig och jag har nog i ärlighetens namn aldrig riktigt varit där heller. Ganska glad för det. Jag har mycket roligare... inside my head...?;)

Svar: Jag är otroligt tacksam över bloggen av just den här anledningen. Innan bloggen kändes det som att jag var väldigt annorlunda, men jag märker ju längre tiden går och ju mer jag tar upp sånna här saker, att det ju faktiskt finns väldigt många som jag! Otroligt kul!
Det fanns en tid då jag var ute och festade också, visserligen väldigt kortvarigt, men jag gick inte heller in riktigt helhjärtat... Det blir väl så när man har vänner som är väldigt partysugna och man själv bara hänger på.. hur som helst är jag väldigt glad att jag accepterat att jag är sån här och att jag faktiskt inte vill göra vissa saker. Ett tag hade jag problem att komma över det (synd, men det gör det bara mer skönt nu).

"Jag har mycket roligare... inside my head...?;)" +1 ;)

Elin [ n e v n a r i e n ]

Lovisa
2012-11-29 @ 22:27:25

Men åh! Gud vad skönt att höra att det faktiskt finns fler än jag som inte vill festa, dricka och gå ut! Ibland känns det som om ingen förstår hur man hellre kan vilja vara hemma och mysa med vänner och familjen, och tycker att man är konstig som inte vill gå ut. Det är inte alltid så kul när folk tänker och säger så, och jag går ändå mitt sista gymnasieår... då borde man veta bättre än att anta att alla vill gå ut och supa sig fulla så fort de fyller arton.

Haha förlåt, det blev en ganska bitter kommentar när det jag egentligen ville säga vara att jag är precis exakt just som du. Du är verkligen en helt fantastisk inspiration :) Kramar!

Svar: Jag känner bara det också: Vad skönt det är att se att det inte är bara jag! Haha.. (För det har jag nästan trott under hela min uppväxt.. hmmf..). Jag tyckte nästan det var värst under gymnasiet - för mig var det då som det blev påtagligt på något sätt - och det kändes som jag var den enda knepiga männskan ;P Det är först nu efter skolan som det blivit accepterat, även om folk frågar väldigt mycket "varför" - och jag har egentligen inget bra svar.. det är bara "jag vill inte" :)
Elin [ n e v n a r i e n ]

Tove

Det är så roligt att läsa din blogg, du är så inspirerade!

Jag behöver inte känna mig så ensam om att vara kreativ och konstig, haha! Jag dricker aldrig heller, och jag har också fått frågan om jag är religiös eller om det är av någon politisk anledning. De kan som inte fatta att jag bara inte dricker för att jag inte vill och för att jag anser det onödigt. Jag har så otroligt mycket roligt ändå och jag trivs med flummiga filmkvällar med mina underbara vänner kompisar. Det är som att vissa tror att man inte har ett liv i dagens samhälle om man inte är ute varenda helg och festar och umgås med massa människor man knappt ens känner.

Svar: Haha exakt! Det är verkligen som att de tror att man inte har något liv. Det är skönt att ha en blogg av just den här anledningen.. att man hittar andra som är likadana. Hade jag inte haft min blogg hade jag fortfarande knatat runt som den enda jag känner som inte dricker *det svarta fåret* och nästan trott att det är mig det är fel på ;)
Elin [ n e v n a r i e n ]

Vican
2012-11-29 @ 23:57:56
URL: http://vicansblogg.weebly.com

Åhh! En till som jag som jag. Verkar gillar att festa eller supa sig full jämt. Man blir ju nästan utfryst när man är runt 20 och inte dricker alkohol. Folk undrar vad det är för fel på en? Inget alls. Bara att man kanske inte tycker det är kul. Har inte du med varit med om det?
Roliga hemmakvällar är ju det bästa som finns. Och det går aldrig att tröttna på.

Svar: Haha jo allt för många gånger, men man börjar som vänja sig nu... ;)
Elin [ n e v n a r i e n ]

louise hannu - foto, bild & dagbok
2012-11-29 @ 23:59:00
URL: http://misslouise.se

Jag har suttit och tänkt på det där svaret du gav på frågan om du hade skadat dig själv.
Det är inte mesigt att inte kunna vara självdestruktiv, det är snarare starkt att man väljer bort att inte göra sådant.
Jag har fastnat i en svacka nu i 3 månader och gjort alla möjliga saker mot mig själv och nu har det slagit mig att det är JAG som är mesig för det jag gör mot mig själv. Jag vågar inte se sanningen, jag vågar inte inse att det inte är mig själv jag vill straffa utan någon annan.
Det är enkelt att skriva det nu, men det är svårare att faktiskt lägga det på hjärnan och ta in det man själv säger.
Det jag försöker få fram är att, man är svag och feg då man gör illa sig själv istället för att ta itu med problemen. Inte mesig för att man INTE gör det! :)

Anna
2012-11-30 @ 00:16:08
URL: http://sangster.blogg.se/

Vad glad jag blev när jag läste att det inte bara är jag som är 20+ och inte går ut för att roa mig. Jag dricker inte alkohol och tittar mycket hellre på film med kompisar än går på fest.
Respekt! ^^

Svar: Indeed respekt! ;)
Elin [ n e v n a r i e n ]

Marina
2012-11-30 @ 00:27:24
URL: http://marinasandra.spotlife.se

När jag läste ditt svar angående fester osv så blev jag så himla glad, för det var en exakt beskrivning om hur jag är. Jag är 21 år, dricker inte alkohol och festar inte. Jag känner INGEN i min ålder som inte gör det, jag har alltid känt mig lite utanför och udda för att jag inte dricker och så vidare. Däremot har jag aldrig fallit för grupptryck och druckit för att alla andra gör det. Jag har gått min egen väg och och det är jag väldigt stolt över. Blev riktigt glad att läsa det du skrev, samt kommentarerna du fått angående detta, för nu vet jag att även om det känns så ibland - så är jag inte den enda som avstår alkohol.

XOXO Marina

Svar: Riktigt strongt! Klart att du ska vara stolt! :D Jag tyckte att det var jobbigt att stå emot under gymnasiet, nu är det lättare, men det har ändå känts (i alla fall innan det här inlägget), att man gör ett lite udda val... ;)
Elin [ n e v n a r i e n ]

Annster
2012-11-30 @ 00:34:59
URL: http://annster.se

Rolig läsning :)

Malin
2012-11-30 @ 00:48:25

Gud vad skönt det var att se så många som kommenterat att de är lika dig på det sätt att du inte gillar att festa utan hellre är hemma! Känner mig onormalast i världen och typ ingen förstår en, jag trivs bra mycket bättre med att vara hemma med familjen än att vara ute och festa. Som tur är kan jag än så länge skylla på att jag inte är 18! Känner bara att allt detdär med alkohol och festande inte lockar mig alls, skönt att se att det finns fler! Jag är inte den ända "tråkiga" alltså ;) härligt! haha

Svar: Haha! Ja visst är det härligt att se! :D
Elin [ n e v n a r i e n ]

Anonym
2012-11-30 @ 00:51:00

SKÖNT att någon är som mig! Tänker med festandet, drickandet och dansandet. Känns som att jag, med mina nitton år, borde känna det motsatta mot vad jag gör...

Svar: Känner igen mig väl, man känner sig som ett ufo - speciellt i studenttider... :P
Elin [ n e v n a r i e n ]

fannyisaksson'
2012-11-30 @ 09:15:56

Gillar svaren på dina frågor du är så ärlig, stark o säker i dig själv. Imponerande att du också varit en liten osäker varelse! Det är en av sakerna som inspirerar mig och att du hinner med "allt" dock vet jag ju att pga min sjukdom så kommer mitt liv alltid ta mer tid än andras men älskar folk som alltid gör något.

Svar: Tack så jättemycket för det! <3
Elin [ n e v n a r i e n ]

Anonym
2012-11-30 @ 09:18:54

Kika in det här inlägget med dina bilder:

http://vasses.webblogg.se/2012/august/kan-inte-sova.html#comment

Tove

Svar: Haha, ja, eller hur! Det är verkligen kul att se hur många i kommentarerna som inte heller dricker. Det visade sig visst att vi är många fler än vad jag först trodde!

Nea
2012-11-30 @ 10:15:36
URL: http://palomitas.blogg.se

Jag dricker inte heller och har inga som helst planer på att göra det. Förstår helt enkelt inte grejen med det...

Skönt att höra att det finns fler:)

yohanna
2012-11-30 @ 10:19:06
URL: http://yoyossecet.blogg.se

Hej, jag har en tävling på min blogg där man kan vinna ett laptop skin. Jag ber förövrigt om ursäkt om du inte vill ha kommentarer om tävlingar.

Hoppas du är med.
Här är direkt länk till tävlingen: http://yoyossecret.blogg.se/2012/november/vinn-ett-laptop-skin-2.html#comment

Föresten, söt blogg!

Martina [Eluminél]
2012-11-30 @ 12:27:04
URL: http://eluminelart.blogg.se/

Svar(blogg.se har inte den funktionen...):

""Jag har mycket roligare... inside my head...?;)" kan ju tolkas hur som helst, eftersom jag är snuskig i min natur så börjar jag ju fnittra. Inte okej, haha!

Nej, men samma här, hade jag inte kunnat rita eller skriva, alltså hade sprängts. På ett sätt är jag glad över att jag har fantasin och "magin" att skapa det jag gör. Ibland blir det lite ensamt, kan känna det vore roligare vara musikalisk så man kunde dela sitt intresse med ett band eller en kör... det är lite stelare att skriva och rita, inget man gör tillsammans ju äldre man blir. Men startade min lilla blogg ( av flera som jag stängt ner) men verkar kommit igång på riktigt och jag försöker verkligen avsluta mina bilder också.

Däremot fanns det en tid då jag "skämdes" för att vara den jag är och för att jag älskar datorspel och rollspel etc, för jag är tjej. Hade ingen vän som gillade sånt för ens Rania, och så kan man läsa din blogg så känns det bättre, haha!

Haft svårt för att göra klart mina saker. Fått några söta tjejer som kommenterar och man blir så glad då folk peppar en<3 Då vill man fortsätta!

JAG BRUKAR SKRIVA BIBLAR TILL FOLK!....

Svar: Haha! Ja jo jag har väl inte alltid heller varit glad för att jag är som jag är, men jag har nog aldrig haft problem med att det jag gör är ensamt - mer än att jag får dåligt samvete mot min sambo när han vill umgås och jag är inne i ett flow.. ;)
Elin [ n e v n a r i e n ]

Jonna - Dancing Like Nobody's Watching
2012-11-30 @ 15:20:21
URL: http://sommarkyla.blogspot.com/

Å vad härligt med fler som kan leva och göra det dom vill utan alkohol! ^^ Känns dock tråkigt att man alltid får frågor om VARFÖR man inte dricker, om man är gravid, äter mediciner osv. Man kanske bara hellre dricker annat? :)

Svar: Haha exakt.. ska alltid finnas en specifik orsak, för det är ju väldigt KONSTIGT att man är SÅN.. ;P Närå men det känns skönt ändå att vara lite sån ibland. Få skaka om lite med en sån enkel sak.. :P
Elin [ n e v n a r i e n ]

Linnea
2012-11-30 @ 16:25:22
URL: http://linne.webblogg.se

Alltså bilderna i det här inlägget!! Det är verkligen HUR FINA SOM HELST. Så himla fint ljus, positionering och modell :) Och roligt med frågestund, var ett tag sen sist!

Svar: Tack ska du ha! :D
Elin [ n e v n a r i e n ]

clara
2012-11-30 @ 16:35:27
URL: http://clarax.blogg.se

åh, tack för att du finns känner jag lite nu haha!
och alla andra som kommenterat om alkohol/fest osv.
jag är 16 och tycker det är rätt jobbigt att erkänna att jag föredrar hemmakvällar före fest alla gånger, eftersom alla i min ålder inte vill annat än att festa varje helg haha. förstår verkligen inte grejen med det, men som du sa så roar sig ju alla på olika sätt :):)

Svar: Känner samma sak... TACK! Haha :)Och jag tyckte också det var väldigt jobbigt när jag gick i gymnasiet.. det var inte lika lätt att stå på sig då - i alla fall inte för mig.. :)
Elin [ n e v n a r i e n ]

Julia
2012-11-30 @ 16:39:04
URL: http://juliaelisapetpe.blogg.se

Fina bilder på dig :)

Stina
2012-11-30 @ 16:47:26

Jag gillar att du inte dricker och festar, så som många andra i vår ålder. Jag har inte heller några religiösa åsikter i det, utan roar mig bara på andra sätt. Jag ser inte tjusningen i att dansa som en stoppad gurka helt enkelt ;)
Jag trivs väldigt bra med att läsa din blogg (inte bara för att du påminner mycket om mig och är väldigt duktig och inspirerade), utan kanske mycket för att du inte uppdaterar bilder från fester och liknande, eftersom att jag inte finner något intresse i det. Fortsätt så :)
Trevligt att läsa dina frågesvar för övrigt!

Svar: Tack så mycket för detta! Det känns också bra för mig att känna att jag har läsare som är väldigt lika mig på många plan... har aldrig blivit särskilt bortskämd med sådant IRL... :) Tack så mycket! :)
Elin [ n e v n a r i e n ]

Elina Meuller Photography
2012-11-30 @ 18:22:12
URL: http://meullerphoto.blogg.se

Fina bilder!

Olivia
2012-11-30 @ 21:16:03
URL: http://olettla.blogg.se/

Det känns så skönt att läsa din blogg! Det ger en hopp om att man inte är så olik alla andra som man ibland tror ;) Den dagen du slutar blogga kommer jag antagligen gråta floder :P

Svar: Haha aaw :) Jag har svårt att kunna tänka mig att sluta blogga.. det skulle bli så himla tomt! :P
Elin [ n e v n a r i e n ]

Johan
2012-11-30 @ 21:40:34
URL: http://nattstad.se/soulful

Bra bilder.

vanessaljungdahl.blogg.se
2012-11-30 @ 23:04:14
URL: http://vanessaljungdahl.blogg.se/

Tänkte bara fråga, alltså är 7d mycket bättre än 600d, alltså blir det någon förändring i bilderna ?
Tänkte eftersom din 5d har fullformat, har 7d större sensor eller är den samma som 600d med crop?
Eller är det bara fler funktioner på 7d men den kan ta likadana braiga bilder..

Det stod att 7d har APS-C-sensor men vad menas med det ? Fattar inte.. heh

Svar: APS-S censor är samma som crop, dvs, att både 600d och 7d har lika stora sensorer. Vad gäller kamerorna i sig så ser man inte så stor skillnad bildkvalitetsmässigt, men användarmässigt är 7d lite mer av en fröjd, bland annat på grund av att den är snabbare, har fler autofokuspunkter, är vädertätad, större sökare mm :)
Elin [ n e v n a r i e n ]

vanessaljungdahl.blogg.se
2012-12-01 @ 00:16:08
URL: http://vanessaljungdahl.blogg.se/

Jaha okaay! För tänker alltid att bilderna är bättre men det kanske är för att det mest kanske är "amatörer" som har amatör kameror och kanske de som har 7d har bättre objektiv och kanske är bättre på att fota.. hehe.. Men läste sen att APS-S censor är samma på din sida om fullformat osv :) väldigt användbar!

Svar: Det är väl känslan när man fotar som blir bättre - i alla fall om man kan kamerautrustningen. Annars känns det nog lika vilset. Nu har jag ju min 5d mark II men jag skulle absolut kunna ha en 600d som andrakamera - med rätt optik ser man typ ingen skillnad på vilken kamera jag fotat med.. men som sagt.. känslan är annorluda.. :)
Elin [ n e v n a r i e n ]

vanessaljungdahl.blogg.se
2012-12-01 @ 00:38:15
URL: http://vanessaljungdahl.blogg.se/

Ja men det jag menar, liksom du har väl mer känsla nu än då du hade den andra kameran ? Och nu är väl dina bilder bättre än förut eftersom att man utvecklats. Menar bara att om man är nybörjare kanske man inte går och köper dyraste kameran hehe.. Och då kanske det är mer finare bilder då folk fotat med 7d efetrsom att de kanske har uppdaterat från kanske en 500d till 7d :)

Svar: Ja men precis. Bildresultatet har mer med utvecklingen (och objektiven!) att göra än själva kameran.. men det är klart att det bidrar till pepp när man köper en ny kamera, det gjorde det i alla fall för mig. Nu var visserligen min största glädje vid bytet att 5d mark IIans display var så stor och "klar" mot min 400d (liten och dassig). Dagens nybörjarkameror är betydligt bättre på det sättet med både stora, klara och vridbara LCD'er (tycker att det är viktigt) :)
Elin [ n e v n a r i e n ]

- | | Carro | | -
2012-12-01 @ 01:15:55

Intressant ändå fråga 7 :)
En grej jag då tänkte på var att visst drack du alkohol förr? Tänkte på att jag ändå sett diverse festbilder här på bloggen förr och trodde iallafall på den tiden att du drack.

Man märker ju hur en del människor som festat oftare förr minskat rejält ju äldre dom blivit.. fast märker iofs att andra inte haha. För vissa går det i perioder.. Jag festar inte så ofta.. I år har det hittills blivit runt 5 ggr säkert, vilket är "sjukt lite" ändå. Jag har ett gäng gamla exkollegor som brukar samlas och vi har fantastiskt cpkul ihop xD så jag är ingen superfestprisse även fast jag ibland önskade att jag hade fler vänner som var det men det är nog vid de tillfällen som jag känner mig rastlös hemma och vill göra nått med nån men ingen har tid :P annars gillar jag att bara hänga med folk, skratta och ha kul =) Förutom tjej-och-skit-snack med tjejkompis och häng med familjen så spenderar jag mest fritid med killen då vi ser massor med filmer (freaks) och nördar battlefield ;) och sen bara vara med sig själv och göra vad man själv gillar =) men nog tycker jag det är kul att ibland gå på fest för att få träffa vänner o nytt folk (jag dansar knappt inför andra så jag är mest där för den sociala biten och skratten, lol).. =P

Svar: Ja, jag gjorde det, även om jag kan erkänna så här i efterhand att jag både drack och gick ut fast jag egentligen inte ville. Det är skönt att jag kunde bryta det sen (tror det är fyra år sedan nu), även om det var svårt att förklara för vänner och bekanta som inte riktigt förstod varför jag helt plötsligt bara ville sluta.
För mig var det i alla fall inte fråga om mognad eller något sådant, utan bara att jag kände att det var "nog" och att jag var tvungen att bryta för min egen skull.. man kan ju inte gå omkring och göra saker man inte vill, bara för att andra tycker att det är de bästa de vet och inte vill göra något annat.

Jag tycker det är ok att vara på hemmafest hos folk jag känner, men jag gillar inte när det blir för stort och det är för många personer jag inte känner - kan inte riktigt hantera situationen då.. jobbar bättre i små grupper ;) Haha :)
Elin [ n e v n a r i e n ]

Emelie Eriksson //Foto&Vardag\\
2012-12-01 @ 10:21:48
URL: http://erikssonemelie.blogg.se/

Nu har min julkalender kickat igång, kommer upp tävlingar varje dag med undantag 2 dagar då ni får grymma rabatter. Kolla gärna in och i nästan alla tävlingar är reglerna antingen "skriv en kommentar att du är med och gilla dom på facebook" eller "skriv en kommentar att du är med". In och kika vettja! ;)

Superduper enkla regler, och kom gärna med förslag på någon tävling du skulle vela ha. Ha en superfin jul, puss och kram / http://byyemelie.blogg.se/

Liciious
2012-12-01 @ 13:09:49
URL: http://manaliciious.blogg.se

Hej! Jag har frågestund på mig blogg!
Fråga vad du vill och svar kommer på måndag!
Ha det bra :)

Julia - Livet som en hobbyfotograf, 15år
2012-12-01 @ 14:58:35
URL: http://macrophotos.blogg.se

Du är så vacker! ♥

Maria
2012-12-01 @ 15:50:46
URL: http://mariasfotoklipp.blogg.se

Roliga frågor och roligt att läsa svaren :)
Känner igen det där med att inte festa utan att istället roa sig på andra sätt, ääääääälskar att bara va hemma å mysa :)

vanessaljungdahl.blogg.se
2012-12-01 @ 17:32:14
URL: http://vanessaljungdahl.blogg.se/

ja men i skolan har vi liksom gamla canon kameror, tro det är typ canon 1000d, och man kan ju liksom se pixlarna och jag gillar dom inte alls.. usch.. Bilderna blir inte bra på LCD skärmen.. Men då jag tittade på Canon 600d var det som fina färger och man kunde inte se pixlarna nästan haha, + att den har den underbara vridbara skärmen! Love it..

Anonym
2012-12-01 @ 23:24:14

Jag blev så glad när jag läste om din inställning till alkohol och fester. Jag är precis likadan (som många andra här ovanför verkar det som...). Jag hängde på festandet under första året på gymnasiet men insåg snabbt att det inte var någonting för mig. Jag har tappat kontakten med mina tre bästa vänner från skolan eftersom jag aldrig "kan" umgås med dem då de festar varenda helg. Nu är jag ensam (bortsett från min underbara sambo) och har ingen aning om hur jag ska träffa vänner som "är som jag". Jag började på min drömutbildning på universitetet men hamnade i en klass där alkohol & krogen var vad som gällde 3 dagar i veckan (!). Jag var aldrig med på festerna och blev så klart den tråkiga tjejen i klassen som ingen orkade lära känna. Jag stod ut ett år, klarade alla kurser, och sen tog jag studieuppehåll. Två år senare har jag fortfarande inte fortsatt min utbildning, eftersom jag vet att jag kommer hamna utanför igen. Jag trodde att det skulle finnas alla typer av människor på universitetet, men det är tydligen bara en större version av gymnasiet.

Det tråkiga är att jag verkligen är en trevlig och social tjej som saknar mina vänner otroligt mycket. Jag saknar att ta en fika, se en film en fredagskväll, shoppa på stan och bara prata & skratta en hel kväll. När jag valde bort alkohol & fester så valde jag tyvärr även bort mina vänner. Jag visste inte när de träffade nya killar, vilka hemligheter de hade och vad de var ledsna över. Man missar så otroligt mycket av gemenskapen när man inte hänger med ut på helgerna.

Jag vet egentligen inte vad jag vill säga med den här extremt långa kommentaren. Jag blev bara så glad över att det faktiskt finns fler som jag, och hoppades nog på att äntligen få lite förståelse.

Svar: Hej!
Jag känner igen det där... Dock hade jag turen att träffa personer som inte bryr sig om mitt val och festar på och träffar mig på bättre tider... ;)
Men som du säger... Jag testade på fest i gymnasiet, men kände väldigt omgående att det inte var min grej. Jag gick inte på någon av studentskivorna och fick en del skit för det (HUR kunde jag missa det liksom!!?? Man tar bara studenten en gång!!!!!) - men jag ångrar ingenting... På högskolan var det samma sak.. Alla fester vid insparken och alla sittningar som görs.. gick inte på någonting för att jag inte ville, men samtidigt så träffade jag ju inga nya. Jag hängde med mitt gäng som jag träffade första dagen i skolan. Så medan de lärde känna klassen (på över 100 pers) och fler därtill, så satt jag hemma i illustrator..
Jag har bloggen att tacka för väldigt många av de vänner jag har. Internet är en lika kraftfull plats som uteställena, eftersom det är lika lätt att säga hej.. ;)
Men det känns verkligen jättebra att veta att det inte bara är jag, för visst har jag också känt mig som ett ufo ibland.. :)
Elin [ n e v n a r i e n ]

Mathilda ♥
2012-12-02 @ 13:07:48
URL: http://strandmathilda.blogg.se/

Jag har en fråga, hur lärde du dig att göra en bloggdesign? :O

Mathilda ♥
2012-12-02 @ 13:07:48
URL: http://strandmathilda.blogg.se/

Jag har en fråga, hur lärde du dig att göra en bloggdesign? :O

Svar: Jag testade bara mig fram, envis som synden och lärde mig mer och mer :)
Elin [ n e v n a r i e n ]

När Annie skriver
2012-12-02 @ 23:38:41
URL: http://www.narannie.blogg.se

Haha fy 17 vad du är härlig! XD Och oj oj vad jag känner igen mig i dig! Läskigt värre är det, haha! :-D Galna, goa Elin Kero, inspirationskälla och nästan Idol! ;-)

Svar: Du är ju för söt :D
Elin [ n e v n a r i e n ]

Ines
2012-12-03 @ 17:44:27
URL: http://depressed.webblogg.se

Här har vi en till som inte gillar festande! Så kul att det är så många i kommentarsfältet här som känner likadant. Alltid lika intressant att försöka förklara varför... Jag väger mellan att skylla på antingen min medicinering, min sociala ångest, min Aspergers eller att jag helt enkelt inte gillar det.

Kommentera inlägget här :