Det här är en bit sociala medier-historia från 2007-2018.
header

En mindre bra dag i mitt liv

2016-04-29 kl 14:34:00 Fotoalbum29 Kommentarer
 
Plockade lite fina blommor i trädgården <3
 
 
Ibland har man en dipp och det har jag just nu. Tror det är en kombination av trötthet, samt mycket i huvudet och i kalendern, när det enda jag egentligen vill göra är att vara lilla sked i soffan och få pussar i håret. Så det blev ju inte bättre av att jag var tvungen att ställa in Valborgsfirandet i Uppsala, som jag sett fram emot. Istället för att hänga med Filip (och hans vänner), så sitter jag nu hemma i soffan med min vita favorittröja som jag spillt tomatsås på och dragit upp en massa trådar i, för att jag fastnade i en gren ute i trädgården när jag skulle plocka blommorna på bilden. K.U.L.
 
Jag har varit sådär oerhört lättirriterad hela veckan. Är det inte någon som har pratat med mig vid fel tidpunkt, så är det en gas-broms-gas-förare på tunnelbanan, eller killen efter mig i kön på Ica, som stod lite för nära mig och nynnade på någon påhittad, menlös sång. Eller varför inte kvinnan på apoteket, som började rekommendera parfymerade ansiktskrämer till mig när jag bad om en kräm för extremkänslig hy? Jag stör mig till och med på att förra inlägget jag publicerade är så extremt oinspirerande och ogenomtänkt. Sjukt trist bild osv.
 
Vet med mig att jag har svarat lite drygt på en kommentar, som egentligen var skriven i all välmening. Så förlåt, Sara om du tycker att jag var snäsig. Har till och med övervägt att mejla dig personligen och be om ursäkt. Det har liksom gnagt mig i typ fyra dagar, så nu känns det skönt att bara erkänna det, även om du kanske inte ens läser - eller förstår att jag menar dig...
 
Någon frågade mig vad jag gör när jag har en dålig dag och svaret är:
- Stänger in mig i mina hörlurar och pratar inte med någon.
- Tillåter mig att gå och "enbart i mitt huvud"-bråka med alla människor jag stör mig på i kollektivtrafiken.
- Kollar på allt som finns att kolla på, på alla playkanaler och Youtube, för att sedan grina när jag inte har något mer att kolla på.
- Fast nu kom jag på att jag inte sett senaste avsnittet av Outlander - YAY! En strimma av glädje..
- Käka chips med dipp till lunch.
- Plockar blommor, för att det är lättare att göra det, än att städa upp skiten man låtit stå i flera dagar.
- Cyklar, för att det inte är så påfrestande och jag känner mig oftast lättare av det.
- Lindar in mig i en filt och stannar där.
 
Osv, osv. Vad gör ni för att bli på bättre humör?

29 kommentarer

Kommentarer :

Veronica Wallgren
2016-04-29 @ 14:43:08
URL: http://wallgrenveronica.blogg.se/

Brukar också stänga in mig när jag är på dåligt humör. Vi har alla dagar där man bara vill dra täcker över huvudet och det är helt okej att känna så. Man behöver känna så också.

Klara
2016-04-29 @ 14:50:29

Om man orkar så är att gå ut och springa det bästa, eller i andra hand gå promenad. Luft och rörelse, men inte alltid man orkar

Svar: Det är därför jag cyklar :D mindre jobbigt än att springa och roligare än att gå :)
Elin Kero

Katarina
2016-04-29 @ 15:45:28
URL: http://antligenvilse.se

Om jag har det trist stänger jag in mig hela helgen och kollar på typ som du Outlander eller andra tv filmer som the longest ride eller liknande. Kikar på snygga män på tv helt enkelt. Coola kvinnor hjälper med. Läser din blogg ;)

Isabell

Jag har inte direkt haft en dålig vecka men en dålig dag. Lite i samma andra som att fastna i en gren och dra en maska när man bara ville ha lite blommor, som du skrev.

Jag är sämst på detta läge. Jag har inga direkta knep bara direkta reaktioner. Jag stänger in mig totalt. Pratar inte liksom. Lyssnar helst bara på hetsig musik. Eller så spyr jag galla inför min pojkvän (sämsta ever för sen direkt efter får man så dåligt samvete). Suck på livet ibland helt enkelt. Jag får hoppas att morgondagen kommer snabbare och i ditt fall, måndag. Kämpa Elin!

ISA
2016-04-29 @ 16:28:46
URL: http://isabyl.devote.se

men välkommen till ångestveckan! haha, har varit som en känslig glasfigur, skyller på hemtenta som gjort mig till psykfall. Mitt tips är verkligen omge dig av BRA personer. Ät extra gott. Tillåt dig att vara "icke perfekt" och ställa in saker, vara lat, äta glass till lunch eller vad det nu kan vara! Kram och hoppas det vänder!

Svar: Haha det verkar verkligen som att det har varit ångestveckan!! :P
Elin Kero

LN
2016-04-29 @ 16:29:37

Fina Elin.
Tråkigt att du har haft en skitvecka men dom kommer dom också. Hoppas att kommande vecka blir lite bättre och att du hinner vila upp dig lite under helgen.

Trådarna - pillra in dom på baksidan, så syns det inte lika mycket om inte tröjan är jätteglest stickad. Jag har gett upp på stickade tröjor som inte är täta, jag pajar dom bara.

Jag är rätt introvert så när jag är på det där humöret där jag bara blir sjukt irriterad på folk (och mig själv) så stänger jag bara in mig på rummet och tittar på nån film som jag sett hundra gånger, bråkar i huvudet med alla personer som jag är irriterad på, eller tar en riktigt lång promenad och lyssnar på Morgonpasset i P3 (ÄLSKAR det programmet, jag väljer det som låter roligast och sen kan jag inte vara på dåligt humör längre. Särskilt om det är David, Hanna, Martina och Kodjo i någon kombination) eller musik som passar in på sinnesstämningen. Eller så drar jag på gymmet och kör ett benpass, då får jag ut rätt mycket ilska och frustration. Att umgås med folk när jag är på dåligt humör gör oftast saker sämre eftersom jag blir rätt snäsig och otrevlig, tyvärr. Och det sista jag vill är ju att nån annan drabbas av mitt humör.

Den här veckan har varit piss för mig med, eftersom jag har haft elever som skitit i att komma, som inte har gjort det dom ska göra och som ljuger och luras för att komma undan grejer. Dessutom Nationella-kaoset på det då. Blä. Nä, skönt att det är helg.

Hoppas att nästa vecka blir bättre för dig! Ta hand om dig! <3

/Ellen.

Svar: Hoppas att nästa blir bättre för dig också! <3 Nu kör vi! :D
Elin Kero

LN
2016-04-29 @ 16:30:55

Och så inser jag när jag postat kommentaren att jag låter sjukt passivt aggressiv och avfärdande i första meningen. Grattis Carlsson, bra jobbat. Sorry! :/

/Ellen.

Svar: Äsch nej då! :D :D
Elin Kero

Pam
2016-04-29 @ 17:11:09

Så surt med såna där dagar. Ibland har jag såna dagar då det är befogat, och någon händelse eller möte med en person verkligen gjort mig stött, men en gång i månaden är det förstås allas bästa kompis PMS:en som hänger efter och jävlas. Allmän irritation och en känsla av att vara uppretad på något, men inte exakt veta vad, blandat med jämn värdelöshetskänsla. Jag kan liksom bli förbannad bara av att höra någon i min närhet prata, som att jag PRECIS då kommer på hur jävla irriterande den personens röst är. Sjukt! Jag blir som en småunge, och behöver egentligen vara ifred, äta eller sova :)

Lovisalynx
2016-04-29 @ 18:07:54
URL: http://lovisaillustration.blogg.se/

Åh fina..! <3 Dumma den här dagen!!
Jag vet precis hur det känns att störa sig på precis ALLA, och jag brukar väl göra liknande saker när jag är på dåligt humör:
- Streck-kolla tv-serier
- Inte prata med NÅGON
- Sova. Massor.
- Äta choklad i mängder. Eller äppelbitar.

När energinivån är något högre:
- Gå ut och gå i skogen med sagomusiken i lurarna. Gärna gråta samtidigt så jag skrämmer slag på eventuella joggare ;)
- Städa/Diska. Det är lite terapeutiskt på nåt vis... Och hjälper det inte så blir hemmet åtminstone lite renare, vilket gör att det ändå känns bättre.
- Tillåta att Micke busar/retas med mig. Han får mig alltid att skratta

Massa kramar till dig och hoppas du känner dig gladare snart. Men embrace'a även surheten lite, det kan vara skönt att bara få släppa ut allt ibland <3

Svar: Så grymma uppdelningar! När inlägget skrevs var jag på spalt 1 och igår på spalt 2 ;) <3
Elin Kero

Caroline
2016-04-29 @ 18:16:56
URL: http://cronsellpysslar.blogg.se

Det är helt okej att må dåligt, framförallt när man är i slutfasen av pluggandet.
Jag har kämpat mot min ångest i flera månader, och ibland mår man extra kasst.
Hoppas du får göra någon liten rolig grej på valborg, kanske gå upp till den där fina stenen och njuta av kvällen, känna lukten av brasorna och bara andas lite?

Svar: Men vad fin du är - blev lite glad nu när du påminde mig om den där stenen. Solen skiner ju faktiskt ute, så solnedgången blir säkert magisk <3
Elin Kero

Andrea │ Noukah - Art & Life
2016-04-29 @ 18:56:50
URL: http://noukah.com

Hang in there, man får ha dåliga dagar :) Jag brukar också gå runt och va sur en hel dag och kan säga/bete mig på ett sätt som jag inte är särskilt stolt över efteråt. Men ibland så känns det faktiskt skönt att tycka att alla kan skita ner sig. "Dumma alla!" brukar jag tänka.

Jag brukar ranta i nån hemlig dagbok när allt är bajs, eller bara sitta hemma framför datorn och sura hahaha. Och fantisera ihop grälsjuka dialoger om folk jag stör mig på. Ja, pretty much det du och flera här har nämnt :)

Hoppas att du får en mysig Valborg ändå! Och en mysig helg i övrigt!

Malin
2016-04-29 @ 18:58:44

Huhja... Det är tufft med motgångar. Kämpat med en underliggande ångest nu i flera månader som dyker upp till ytan ibland och det blir extra jobbigt när saker går totalt fel.

Vad jag gör och om jag kan är att bara ge mig ut i skogen. Det spelar ingen roll hur jag tar mig dit bara jag kommer dit. Helst en bit in där inga ljud förutom naturen hörs. Ta med en termos med något varmt. En filt om det behövs. Stövlar om det regnar eller är blött. Gick nästan så långt en gång att jag gav mig ut när det var störtskurar, haha... Men ja, allt för att få andas ut, rensa tankar osv.

Hoppas det vänder snart. Kram!

Hanna Watson i Kanada
2016-04-29 @ 19:01:38
URL: http://www.hannawatson.com

Jag kom hem från jobbet häromdan och kände mig "blah" och min man hade gjort middag och köpt lite godis till mig och sen satt vi och kollade på the office hela kvällen och skrattade. det funkade bra!

sara rödett
2016-04-29 @ 20:15:23
URL: http://sararodett.blogspot.se

När jag är på dåligt humör vill jag egentligen inte göra ett jota! Men, jag brukar trotsa mig själv och intala mig att "gör du detta så kommer du bli på bättre humör, jag lovar!" Jag brukar bland annat gå ut på en promenad, slå på en bra serie (vänner är alltid bra), ta en dusch, läsa bloggar, lyssna på musik på "full patte", och gärna fuldansa lite, kanske träna på gymmet. Hoppas det vänder! Ha en trevlig helg kära du!

ensekundtusentankar.blogg.se
2016-04-29 @ 20:56:04
URL: http://ensekundtusentankar.blogg.se/

Man är inte mer än människa- ... :)

Emma Svensson
2016-04-29 @ 21:38:45
URL: http://vredeshantverk.blogg.se

Känner verkligen med dig, har haft en pissig vecka jag med!

Jag brukar försöka sätta mig med något kreativt projek (typ medeltidskläder), gärna något där risken för fuckups är lite, för det blir då inte bättre när saker jävlas. Till det lyssnar jag på bra musik, en bra podd eller slötittar på någon dokumentär eller serie jag gillar. Har du sett Borgens Hemligheter? De bygger en borg i Frankrike på medeltida vis, helt underbar serie. Den kan jag rekommendera! Så fascinerande att man glömmer bort att allt är sämst, haha! Eller så kan du kika på 7 dagar, och längta till V.32!

Men jag hoppas det känns lite bättre snart, förstår att det blir stressigt och jobbigt när du har så mycket i skolan.

Svar: Åh den måste jag kolla upp! :D :D :D
Elin Kero

matilda
2016-04-29 @ 21:43:17
URL: http://matildasblog.blogg.se/

Tar långa duschar med doftande värmeljus och lugn musik, lyssnar på arg musik i hörlurarna (bästa är typ fall out boy), skriver arga texter, gömmer mig under täcket, går över till mamma och klappar på våra katter. Typ så. Bara tillåter mig själv att vara arg/ledsen ett tag, sen brukar det kännas bättre! Kram på dig :)

Anna
2016-04-29 @ 23:06:05

Jag brukar plöja Netflix, käka chips till frukost, lunch, middag. Gömma mig under filten i soffan. Sova mitt på dagen. Lyssna på musik. Ha riktigt elaka konversationer (i huvudet) med folk som stör mig på affären. Slänga arga blickar. Låta bli att prata med folk. Sova lite till. Äta något gott som levereras hem till dörren. Osv osv osv osv...

Mathilda
2016-04-30 @ 14:27:53
URL: http://mathildaahlberg.se

Inte för att det egentligen hjälper men, Elin man får ha sådana dagar eller perioder. Det är helt okej! Och efter regn kommer solsken.

När jag är nere eller på dåligt humör brukar jag stänga in mig i musik och gräva ner mig i jobb. Fast är jag riktigt arg så städar jag, vilket kan skapa rätt intressanta diskussioner mellan mig & M när jag faktiskt bara städar för att det är skitigt....

Betsy
2016-04-30 @ 14:51:24
URL: http://ferreyra.blogg.se

Jag lyssnar alltid på mina lugnaste spellistor och speciellt ett av mina absoluta favoritband (Blue October, deras lugnaste låtar får mig att må så bra). Ibland kan jag gråta en skvätt också bara för att få det out of my system. Väljer också att kolla på massa bra feel good-filmer!

Jag hoppas att det blir bättre för dig!!

Svar: Åh det gör jag också! De har gått på repeat här hemma nu den senaste tiden :D haha!
Elin Kero

Lena
2016-04-30 @ 16:07:35
URL: http://thisismyphotostory.blogg.se

Samma här har haft en skitvecka som resulterade i ett mentalt sammanbrott på rasten på jobbet och krokodiltårar. Som dig, låser jag gärna in mig och lyssnar på musik, surfar på Youtube och kollar allt som finns att kika på. Kollade hela första säsongen av Lost & Found på Netflix, en serie fullproppad med bra sångare, bra musik men otroligt tråkig handling egentligen men japp den har jag marathon kollat på och mår mycket toppen!

Hoppas att du får en trevlig valborg ändå även om planerna blev ändrade.

Nathalie
2016-04-30 @ 16:29:38

Har faktiskt också haft en riktig korv-vecka!! Jag brukar typ stänga in mig, leta upp någon för mig okänd youtube-kanal och sträcktitta på alla klipp. Känns lite som att man får en paus från sitt eget liv och lever sig in i någon annans haha. Kanske lät lite konstigt, men funkar för mig när jag är så sur/ledsen så att jag inte orkar läsa. :)

Ett tips på superbra ansiktskräm för extremt känslig hy är märket avene, finns på ganska många apotek. Den har gjort under för mig som helt plötsligt blev allergisk och känslig mot allt som har med krämer att göra.
Slänger in en länk! http://www.apotea.se/avène-skin-recovery-cream-50-ml

Hoppas din dag blir bättre snart, gör allt som du tycker är mysigt och titta på saker som gör dig glad! :)

Svar: Åh tack för tipset!! :)
Elin Kero

Lisa
2016-04-30 @ 17:58:18

Även jag har haft en skitvecka. När jag är på dåligt humör vill jag oftast vara ifred och lyssna på musik eller så går jag och shoppar med min mamma. Har även fastnat i den nya trenden målarböcker för vuxna så jag kan spendera flera timmar i en målarbok med musiken på i bakgrunden och då försvinner allt. Ångesten och stressen och vad det än är för då kopplar jag bort mina egna tankar.

EMMA MARIA
2016-04-30 @ 19:01:03
URL: http://nouw.com/emzooh

När jag är depp brukar jag ta ett "lyxbad" med en Lush badbomb. Sedan ligger jag där och ser på serier och käkar något gott. Bästa terapin jag vet!
Om man inte har ett badkar är ju annars choklad botemedel för ungefär allt!
Hoppas du känner dig bättre snart! ♥

Svar: Ååååh saknar badkar så mycket!! <3
Elin Kero

Johanna
2016-04-30 @ 19:08:06
URL: http://doowop.blogg.se

Det är fan helt okej! Jag har också en sån vecka, då jag vill grina eller svära åt allt, men det är okej! Jag brukar lämna telefonen hemma och promenera i skogen typ 3 timmar. Bästa medicinen för min själ! Det vänder förhoppningsvis snart, jag brukar bli sådan av inre stress. Ta hand om dig och tillåt dig att andas och skita i allt lite då och då! Styrkekram! <3

Svar: Och du också! Promenad i skogen idag får det bli! Som tur är så har jag slut på surf på mobilen, så den är i stort sett obrukbar ;)
Elin Kero

Carolina
2016-05-01 @ 05:11:38
URL: http://caroflinas.se

Jag kan pigga upp dig lite (kanske) med att föreslå att du bör komma till Hökafältet i Mellbystrand i sommar och fotografera. Eller Haväng i södra Skåne. Och skulle du råka komma hit till Skåne så hänger jag med som guide med min kamera haha. Sitter och nattjobbar nu och drömmer om semester...

Svar: Åh jag ska ju till Skåne i sommar förhoppningsvis :D Men kommer nog inte att ha tid att göra något annat än det inbokade dessvärre :)
Elin Kero

Annie
2016-05-01 @ 08:13:52
URL: http://narannie.se

Bilden på föregående inlägg är jättefin. INTE TRÅKIG alls. <3 Ha en dålig dag! Mumsa lite glass och sett på en film. Ta en paus! Även om man inte hinner, så måste man ju! <3

Såg en video på facebook häromdagen. En tjej som höll upp ett glas och frågade: Hur tungt är glaset?
När folk gissat klart sa hon: Det spelar ingen roll vad det väger, det vesäntliga är hur länge jag håller i det, Om jag håller i det i en minut kommer jag inte känna dess vikt, men om jag håller i det i tre timmar kommer jag att få ont i armen. Det är så stress fungerar. Därför är det viktigt att släppa det som stressar dig. Att vara stressad en kort stund är helt okej. Men att tänka på det som stressar dig, älta bekymren, gör bara ont. Släpp glaset.

Tyckte det var en så fin metafor. Har själv varit sjukt stressad senaste tiden. Tar mig tid ikväll att "släppa glaset". Ta dig i alla fall några minuter du också <3

Svar: Så himla bra sagt! <3
Elin Kero

Fredriksson
2016-05-01 @ 09:49:34
URL: http://www.fotoluffarn.se

Tycker att det förra inlägget var inte tråkigt, tycker det är kul med skapande och alltid kul när du visar resultatet.:)
Jag hoppas att dagarna blir bättre, får jag för mycket omkring mig så tappar jag intresset på allt, så gissar att när du bockat av en del känns det bättre. Om inte så le och ta nya tag:)

Take care!

Rebecka Nyman
2016-05-13 @ 07:47:50

Hej,
Vad tråkigt, men sådana dagar och veckor kommer komma oavsett om man vill eller inte. Bara att bita ihop.. Jag är själv också inne i en sådan period just nu. Jag brukar kolla på tv eller läsa, eller som du också gjorde, gå ut och kanske plocka lite blommor eller något :) Du kanske redan har hittat ansiktskräm som fungerar, men tänkte eftersom du fick så dåliga rekommendationer från apotekaren på parfymerade produkter osv. så tänkte jag rekommendera de jag använder ;) Jag är själv återförsäljare på dessa produkter och använder de hela tiden. De är bra för människor med känslig hy för de använder många naturliga ingredienser och basen är aloe vera.

http://myaloevera.se/rebeckanyman/sv/shop/category/ansikte_1


http://myaloevera.se/rebeckanyman/sv/shop/category/hud/product/aloe_moisturizing_lotion

Jag använder framförallt firming day lotion på morgonen och Aloe Moisturizing Lotion på kvällen. Fri frakt och sedan har vi även 90 dagars nöjdkund garanti så använder du upp hela produkten men fortfarande inte är nöjd får du pengarna tillbaka! Bara ett litet tips sådär ;)

För övrigt behöver du inte må dåligt över ditt förra inlägg, jag gillade det och jag tror inte att jag är ensam :D Det kommer bli superbra ska du se, bara att blicka framåt nu :)

Puss och kram från en som älskar din blogg <3

Kommentera inlägget här :