Det här är en bit sociala medier-historia från 2007-2018.
header

Ögonblick från min medeltidsvecka

2016-08-31 kl 00:58:00 Sagovärlden23 Kommentarer
Man vill bara sitta i den där sluttningen, omringad av soldis och känna gräset kittla vristerna i en aldrig utdöende sommar...
 
Typ den enda bilden på mig och min nya klänning från veckan.
 
Battle of Wisby. Här iscensatte man det historiska slaget mot danskarna utanför Visby 1361.
 
 Marknaden! Alltid så himla mysigt. Galet mycket folk i år!
 
Ytterligare en bild från Battle of Wisby.
 
Therese i Östergravar. Vyn från den här sidan av muren är verkligen fantastisk :)
 
Mer från Battle of Wisby.
 
Marknaden igen!
 
Min nya bakgrundsbild på min telefon - tack Therese :-*
 
En bild från Medeltidsveckans camping, där en tjej satt och pysslade och det såg så himla mysigt ut :)
 
 Ellen och hennes fina lykta i väntan på Trix Eldshow! :D
 
Jag fuskade och tog en bild från förra året (eftersom jag inte tog några bilder på dem i år), men det här är alltså från Trix Eldshow!
 
 
Canon EOS 5D Mark II + Canon EF 135/2 IS USM  /  Olympus OM-D E-M5 Mark II + Olympus 17/1,8
 
 
Nu har jag äntligen gått igenom alla bilder från Medeltidsveckan. Där och då - för två veckor sedan på Gotland - kändes det inte som att jag tog några bilder, men såhär i efterhand så känns det som att jag kom hem med betydligt fler bilder som jag är nöjd med än förra året. Det här inlägget är smockat och jag har ett lika långt till på gång... haha ;)
 
Men vet ni en sjukt dryg grej? Veckan innan Medeltidsveckan så fotograferade jag med Angelica och för att spara utrymmet på minneskortet, så ställde jag ned upplösningen på bilderna i kameran. Jag tänkte att jag var smart som gjorde det, eftersom bilderna vi tog ändå bara skulle vara till hennes blogg, så vi behövde dem inte stort. Nä. Men sen glömde jag ställa tillbaka igen, vilket betyder att alla bilder som jag tog med min Canon under Medeltidsveckan är i lägsta upplösning.... Gissa om jag ville gråta när jag insåg det. Dels för att det fanns några bilder som jag ville beskära (pga att jag inte hade tillräckligt långt tele för att komma nära) och dels för att OM Medeltidsveckan vill använda några av bilderna till affischer, så kan de inte göra det nu. Kul :(
 
En gång fotade jag ett helt bröllop i Jpeg . Jajemen, mardrömmen! Turligt nog så hade jag exponerat alla bilder väldigt bra, så det gick bra - men ändå! Jag kan ju inte vara den enda som gör dessa blunders? Så, nu tycker jag att Canon ska fixa en timer-funktion, som gör att man kan välja att ställa in vissa inställningar så att de bara gäller under en begränsad tid (säg 24h). Tänk hur bra det hade varit? Så hade jag kunnat ställa ner upplösningen i 24h där när jag plåtade med Angelica, och så hade den hoppat tillbaka till högsta efteråt. Hur bra som helst!
 
FA-AN vad bra det känns att posta ett LÅNGT inlägg med massa fina bilder nu, efter 3,5 vecka av tidsbrist och inspirationssvacka... Halleluja!
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara

23 kommentarer

Kommentarer :

Tovegranfeldt
2016-08-31 @ 06:50:19
URL: http://nouw.com/tovegranfeldt

grymma bilder!!

FREEDOMtravel
2016-08-31 @ 06:59:01
URL: http://www.freedomtravel.se

Härliga bilder! Det känns nästan som att besöka Medeltiden när man tittar ;) Jobbigt att glömma ställa tillbaka kameran dock! Måste ju vara lätt hänt när man ändrar...

LN
2016-08-31 @ 08:21:23

Åh vilka fina bilder! Gillar särkilt bilden på dig och Filip, och den på Therese. Ljuset från min lykta är ju helt magiskt <3

Tråkigt med upplösningen dock, så himla typiskt!

Ser fram emot nästa inlägg :)

/Ellen.

Svar: Tack så jättemycket <3 <3
Elin Kero

Norah
2016-08-31 @ 09:04:39
URL: http://ailim.blogg.se

SÅ himla fina bilder - MTV perfekt fångat! ♥

Sara
2016-08-31 @ 09:17:06

Åh så härligt inlägg! Du låter så motiverad och bilderna är superfina! :D ser absolut fram emot nästa långa inlägg! :D

Carro
2016-08-31 @ 13:26:02

Fina bilder!

Johanna
2016-08-31 @ 14:22:31
URL: http://doowop.blogg.se

Superfina bilder i vanlig ordning! :)

Amanda
2016-08-31 @ 16:16:05

Hade kunnat döda för den funktionen...! Aldrig ens tänkt tanken, men lyckats göra det för många gånger. Hua!

Jarina
2016-08-31 @ 19:01:21
URL: http://jarinafoto.blogg.se/

Va fina bilder, igen! :)

Skogsrået
2016-08-31 @ 20:47:40
URL: http://xn--skogsret-f0a.se

Det där med att fota ett helt bröllop i fel format... Jisses alltså, jag får en klump i magen bara jag tänker på det. Du måste ha haft superångest innan du insåg att det skulle lösa sig!

Svar: Haha skoja INTE! :P Fy fa-an alltså... Det var typ två bilder på bruden + tärnorna som var de bästa i just den serien, som inte gick att rädda (solen gick ur moln och det blev väldigt starkt motljus - helt överexponerat).. vilket var väldigt surt.. men samtidigt var jag glad över att det överhuvudtaget fanns andra bilder än dem på just dem :P
Elin Kero

Johanna
2016-09-01 @ 12:02:32

Jag var på medeltidsveckan i två dagar då vi var över till Gotland för hundutställning. Kommer garanterat åka tillbaka!!!!

En fråga, skulle du kunna göra en vlog om hur ritplattan fungerar..... Jag vet att du har gjort en och berättat lite om den, men jag har inte fattat riktigt hur du använder den!!!

Svar: Jag kan försöka! Jag tycker att det är svårt att riktigt få grepp om det utan att känna på pennan och plattan IRL, men ska göra mitt bästa ;)
Elin Kero

Felicia
2016-09-01 @ 13:01:04
URL: http://frokentv.se

Underbara bilder som alltid <3

Johanna
2016-09-01 @ 14:15:49

Så sjukt jobbig tabbe! 🙈 Gjorde likadant för inte så länge sedan till en studentfotografering och glömde ställa tillbaka att fota i raw.. Så ledsen på mig själv blev jag när jag upptäckte det efter. Men gick tack och liv ganska bra i alla fall! :)

Svar: Ibland har man en räddande ängel där som ser till att man har jobbat på bra, så att man inte behöver informationen som finns i raw hah
Elin Kero

Anders
2016-09-01 @ 16:13:48
URL: http://www.warszawapolen.se/

Coola bilder från medeltidsveckan. Jag har alltid velat åka dit, men aldrig kommit iväg.

Vilma
2016-09-01 @ 19:55:24

Åh gud vad fin bilden på dig och Filip var! Älskar hela inlägget, får en att längta tillbaka massor.

Svar: Men tack Vilma! :D :D :D <3
Elin Kero

Alice
2016-09-01 @ 21:47:55
URL: http://alip.blogg.se

Ååååh nej! Sånt är så surt! :( Jag gjorde en liknande grej och glömde sänka iso efter att ha fotat med högt iso kvällen innan… Där och då kopplade jag inte varför bilderna blev så ljusa i början och ändrade andra inställningar. Kan säga att jag lärde mig av mitt misstag :P

Svar: Hahaha åh neeeeej!
Elin Kero

Alice Svensson
2016-09-01 @ 21:48:33
URL: http://alicesvensson.webblogg.se/

Jättefina blide för övrigt! Man blir så sugen på att åka dit! :)

Lena
2016-09-02 @ 10:51:29
URL: http://nouw.com/lenaca

Fantastiska bilder på ett fantastiskt kul event. Blir alltid så drömsk när jag kommer in här på din blogg. =)

Svar: Men åh tack! :D
Elin Kero

Lili
2016-09-02 @ 10:54:36
URL: http://lilosophy.wordpress.com

Härliga bilder, bra jobbat! Man vill verkligen bo i den första. Så mysigt.

Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm
2016-09-02 @ 17:52:56
URL: http://blogg.anniesfotografier.se

Trist att du glömde ställa tillbaka bildupplösningen. :/ Nu måste jag dubbelkolla min kamera inför morgondagens bröllop, trots att jag alltid fotar i RAW :P

Härliga bilder bjuder du på i alla fall, så fint att få se lite av medeltidsveckan när jag inte kan åka dit själv p.g.a. att det är den veckan jag börjar jobba :P

Svar: Hoppas att det gick bättre för dig än för mig ;)
Elin Kero

Johan
2016-09-02 @ 18:38:00
URL: http://finest.se/soulful

Skulle vara kul och vara med på Medeltida veckan. Bra bilder.

Sandra
2016-09-02 @ 19:42:30
URL: http://smulansandra.blogg.se

Härliga bilder, den på dig och Filip ser så mysig ut!
Och nästa år ska jag banne mig knata runt mer, verkar ha missat en massa mysiga platser runt muren.

Själv ställde jag bort autofokusen första kvällen och gick halva nästa dag och trodde den var igång. Suddiga bilder, jajjemän -.-
Dock trodde jag att jag skulle ha superdåliga bilder från kvällsfotningarna då jag har en hyfsat gammal kamera och kit-objektivet, men tack vare att jag börjat fota i RAW så går några att rädda, woho! :D

Tror jag måste kolla in din medeltidsveckan-film igen, lite fredagsmys liksom :)

Svar: Men åh neeeeej vilken mardröm!! :( :( :( Men kul med bra mörkerbilder - woho! Och <3 <3
Elin Kero

Kristina
2016-09-16 @ 20:22:58
URL: http://hillevikristina.se

Jag ser bara ren lycka och kärlek i de här bilderna. Jag blir nästan rörd när jag ser dem. Jag kan inte sätta fingret på exakt vad det är som gör det, det bara gör det helt enkelt.
Fina Elin <3

Svar: Men åh vad glad jag blir att höra det - bästa feedbacken <3 <3
Elin Kero

Kommentera inlägget här :