Det här är en bit sociala medier-historia från 2007-2018.
header

Ögonblick vi minns

2017-02-01 kl 11:00:00 Ur arkivet32 Kommentarer
Idag firar vi att min blogg fyller 10 år!
 
2008-03-26 - Nitton år gammal, snart tjugo. 
 
 
Det här är väl en lämplig dag att bli sådär härlig nostalgisk? Jag har nästan tryckt undan allting som hände innan 2013 och refererar ofta till det som "en annan livstid". Men idag när jag sitter och kikar igenom bilderna från mina första år som bloggare, så börjar jag känna igen mig.
 
Lilla, blåögda Elin. När jag ser tillbaka på bilder på mig själv så är det som att titta på ett yngre syskon och jag kan inte låta bli att aaaaaaw'a lite. Vi var ju så små. Jag vet inte om jag är helt bekväm i den här känslan ändå. Att titta tillbaka och bli nostalgisk. För även om man får många skratt och det påminner en om så många härliga ögonblick, så kan jag inte låta bli att känna att det är lite sorgligt också. Inte för att jag på något sätt saknar det jag hade eller den jag var, men det är någonting med tider som aldrig kommer att komma tillbaka.
 
 
 
 
När "Gissa bloggerskan" var min hetaste kategori | 2009
Det började med ett porträtt på Kenza, en dag när jag hade tråkigt. Kenza länkade, lill-Elin blev starstrucked och statistiken sköt i höjden. Jag gjorde fler bloggerskor. Och fler. Och fler. Varje gång fick mina läsare gissa vem det var som jag hade porträtterat. Alla bilder hamnade tillslut i kategorin "Gissa bloggerskan", som blev så otroligt uppskattad. Mer än någon annan kategori jag någonsin haft tror jag. :)
 
 
 
Min rocker-period | 2009
Min "jag måste uttrycka mig så jävla mycket"-period kom aldrig i högstadiet, som den gjorde för 'alla andra', utan den dröjde fram till 2009, samma år som jag fyllde 21. Jag gick ingenstans utan mina olika skinn- och spetshandskar, trettiotre lager silverhalsband eller sotiga blick. Det värsta som någon någonsin kunde kläcka ur sig var "är du punkare eller?", eftersom jag ju var en ROCKER och att säga något annat var en kränkning!
 
När jag kollar tillbaka på det, så tycker jag ändå att jag var en väldigt smakfull rocker, haha. Bortsett från de där trasiga strumpbyxorna... men även om de var fula, så gör det mig fortfarande arg att okända medelålders män kände sådant behov av att komma fram till mig på stan och be mig gå och köpa nya. Tänk att ett par strumpisar kunde provocera så mycket :)
 
 
 
 
 
 
När penna och papper var starkare än fotografering | 2009-2012
Vet ni? Jag har inte rört papper och penna sedan den 11 november 2012. Fyra år. Det är helt sjukt egentligen, när man tänker på det. Så mycket som jag ändå tecknade förr. Jag gjorde ett tappert försök att få tillbaka feelingen genom att teckna digitalt under 2013, men sedan dog det helt. Nu har jag gett bort mina promarkers till en av er som följer mig och konstnärskapet är ett minne blott :)
 
 
 
 
 
 
När jag hittade mina Sagosystrar | 2013
Alltså jag begriper inte vad jag höll på med innan sommaren 2013?! Jag kan liksom inte föreställa mig ett liv utan sagor och äventyr. Tänk att Sagosystrar bara funnits i 3,5 år - det är så himla märkligt... Men det är också så fint att det blivit en så stor del av mitt liv. Sagosystrar är verkligen som en vacker kärlekshistoria, fast om vänskap och jag är så otroligt tacksam att jag får vara en del av den <3
 
 
Sagosystrar 2013 - När vi träffades för första gången alla tre, på Hova Riddarvecka.
 
Sagosystrar 2016 - Efter många episka äventyr, här i Tyresöskogen.
 
 
 
 
När jag vann "Årets Foto- och Designblogg" i Veckorevyns Blogawards | 2009
Det är många år sedan jag vann det här priset nu, men det gör mig fortfarande lika glad att tänka på att jag faktiskt gick och vann ett pris på "min tid". 2009 var verkligen MITT år. Jag hittade en printscreen från Bloglovin's topplista, där jag ligger på plats 10 över Bloglovins mest prenumererade bloggar. Tillsammans med en rad stora bloggare - fattar inte hur jag hamnade där. Det är nog inte förrän nu som jag inser hur stor min blogg faktiskt var. Så. Jäkla. Märkligt. Haha!
 
 
 
 
 
Det här var verkligen en nostalgitrip! Det finns så mycket bilder och så mycket storys att berätta från dessa tio år och det känns så fantastiskt att ha allting dokumenterat så i minsta detalj. Det har varit tio år av riktiga äventyr. Aldrig trodde väl jag att den bloggen jag startade lite på skoj där den 1 februari 2007, skulle sätta mig på topplistan och några år senare göra mig ett namn i fotovärlden? Galenskap.
 
Vill ni höra min bloggstory så kan ni ge er in på min Youtubekanal nu på momangen!
 
Har ni något speciellt Nevnarien-moment som fastnat hos er, så berätta gärna i kommentarerna!
Skulle vara så roligt att läsa <3
Spara

32 kommentarer

Kommentarer :

Eline
2017-02-01 @ 11:28:49

Gratulerer med 10-årsdagen! :)

Sanne
2017-02-01 @ 12:07:51

Och dendär känslan när man inser att man har följt din blogg i 10 år..!! Du känns som en vän man läser om fastän jag aldrig träffat dig. Vi är så otroligt lika du och jag, jag kan relatera till det mesta du skriver om. Hoppas du fortsätter 10 år till! :D hälsningar från andra sidan Östersjön :)

Svar: Wiiihiiiii! Hoppas du hänger med 10 år till! Och hoppas att vi får möjlighet att träffas någon gång! <3
Elin Kero

June
2017-02-01 @ 12:20:09
URL: http://heijegheterjune.com

Så gøy å se! Jeg har faktisk fulgt bloggen din helt siden starten :D

Svar: Så himla häftigt!!! :D
Elin Kero

Louise
2017-02-01 @ 13:15:43

Började följa dig 2008. Känns helt sjukt att jag klickar mig in på din blogg ungefär en gång om dagen i snart tio år???? Helt sjukt.

Minns när du hade träff på Scandinavian Photo för fotointresserade tjejer. Åkte dit själv och var så nervös för att träffa dig. Precis innan mitt tåg hem skulle gå tog jag mod till mig och bad att få ta en bild med dig. Undrar om jag fortfarande har kvar den bilden? Borde leta i arkiven... :) Väldigt starkt minne för mig! Kram!

Svar: SJUKT! Sjukt COOLT!! Och hur gullig?! Jag var så himla nervös den dagen minns jag. Jag har ju scenskräck utan dess like och det var svårt att ha allas ögon på sig sådär. Men det var mysigt efteråt, när vi var ute och fotade och alla stod och snackade :D <3
Elin Kero

Emma
2017-02-01 @ 13:32:09

Blir också helt nostalgisk!! Varit med sedan början och kommer ihåg hur cool jag tyckte du var. Ville vara precis som du. Det är galet att ha varit med när bloggfenomenet blev så stort, även om min blogg aldrig blev stor med det, så är det häftigt att ha varit med.

Svar: Men aaaw! :D :D Det är verkligen häftigt att ha varit med!! :D
Elin Kero

Andrea
2017-02-01 @ 14:36:36
URL: http://noukah.com

GRATTIS! Helt sjukt vad fort tiden går, och va kul med alla återblickar! :D

Speciella nevnarienmoments? Åh, hmmm. Började läsa din blogg 2010 så hmmm...

- Jag minns att jag fastnade för dina söta comic strips med dig och Hasse, haha.

- Och sen så växte en av dina pipobloggar på mig av nån anledning. Där du mimar till låten "Nothing left". Har ingen aning om varför just den, men minns att du kändes som en så skön och rolig person, så den videon gjorde mig typ glad även fats jag inte känner dig irl :D

- Och när du fick hem Diesel! Minns hur glad du var över honom!

- Sen måste jag tacka för att du alla gånger du öppet skrivit om din depression. Tänkte ofta på det när jag själv var nere i det där förjävliga mörkret. Om du kunde överleva, så kan säkert jag också, tänkte jag ibland.

Here's to 10 more years, ser fram emot att följa dina framtida äventyr <3

Svar: Hahaha åååh de där serierna... dem älskade jag att göra! Och Hasse var den perfekta serie-karaktären hahah :) Och pipbloggarna!! Det är så kul att tänka på dem, för hade jag lagt upp dem nu hade folk klickat på dislike direkt, men de funkade back in the days, när videosarna inte var så proffsiga ;) Tack för att du skrev detta, sitter här och ler skitstort nu, så lär väl ha ont i kinderna imorn ;) <3
Elin Kero

Emilia Westerström
2017-02-01 @ 15:31:51
URL: http://emiliawesterstrom.se

grattis till 10 år!!! Tycker du ska göra ett samlingsinlägg med rubrikerna till "gissa bloggaren" inläggen också, hhehe

Svar: TACK! Och hahaha!
Elin Kero

emblas.se
2017-02-01 @ 17:18:30
URL: http://www.emblas.se

Jäklar vad tiden flyger! Jag minns faktiskt Gissa bloggerskan rätt väl ändå ^^

Svar: Åh men hur coolt :D :D :D
Elin Kero

Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm
2017-02-01 @ 19:05:01
URL: http://blogg.anniesfotografier.se

Så roligt! Jag har följt dig till och från sen början :D Grattis på 10-årsdagen :D

Svar: Wooohipooo! tack! :D
Elin Kero

★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★
2017-02-01 @ 20:17:32
URL: http://www.saramadeleine.se

Så roligt att se :)

Eva Svärd - Blogg om utmattningssyndrom
2017-02-01 @ 21:55:50
URL: http://www.evasvard.com

10 år! Grattis! Stort

Katarina
2017-02-01 @ 22:13:47
URL: http://antligenvilse.se

Alltså. Så himla härligt att se tillbaka. Jag bara önskar att jag hade startat så himla mycket tidigare. Det hade varit grymt att ha det där arkivet med minnen och självporträtt. Himla kul att se dig. Skrattar lite åt din rocker period för att den är så himla ball! wow liksom. hade också en period av svart, inte rocker, men något liknande. Svart page, fast långt. märkligt idag, men görsnyggt då. awwww när man var 19. wihuu.

Svar: Jaaa det är så himla härligt att ha! Så märkligt också på samma gång haha.. Roliga tider 😂
Elin Kero

Sofia
2017-02-02 @ 06:55:31

Jag minns Lunarstormtiden. Jag tyckte ditt namn Nevnarien var så himla coolt och ville komma på något eget namn till mig. Det blev aldrig så men jag har verkligen följt dig så länge 😄

Svar: Det är såååå så coolt! Kan inte fatta att du följt mig så länge! Bästa! <3
Elin Kero

Malin
2017-02-02 @ 11:26:14
URL: http://mauolin.blogg.se

Åh grattis Elin!!! Bäst är du <3 Har hängt med dig sedan din rocker-tid (du var ju dö-cool ;-) ) Random fråga, vart har du köpt hyllan bakom dig? :)

Svar: Tack!!! Och så kul ju!! aaah! :D :D :D Vilken hylla? 🙈
Elin Kero

Moa
2017-02-02 @ 12:23:06

Jag var fem år yngre än dig under din rocker-period, och jag ska säga att du var min största förebild i både mode och attityd. Nu i efterhand kan jag säga att din blogg öppnade upp det kreativa i mig, så tack för dessa år! (:

Svar: Men åh! <3 <3
Elin Kero

Jess
2017-02-02 @ 20:55:08
URL: http://jesskarlsson.wordpess.com

Men åh, så kul att se! Minns hur jäkla avis jag var på din rockerperiod och att du var så satans snygg, har nog kvar ett svart spetshalsband och handskar som jag helt klart köpte inspirerad av dig ;D

Svar: Men aaaaw! Haha! Jag önskar så att jag inte hade gjort mig av med alla mina handskar där när jag tröttnade på att vara svart :(
Elin Kero

Frida
2017-02-02 @ 23:21:33
URL: http://fridaostberg.forme.se

Hej Elin!! GRATTIS! Snyggt jobbat. Jag har nog också bloggat så länge men av någon dum anledning så har ju jag tagit bort bloggar och skapat nya... Varför förstod man inte att man ville ha kvar det senare i livet? ;-)

Anyway! Jag har följt dig slaviskt sen 2009 och har verkligen alltid tyckt du är så duktig! Det är också lite komiskt för ibland kan jag fortfarande ha "svårt" att se dig i ljust hår då din rockstil är så inpräntat från din "storhets-tid" ;-)

Jag fotar en del själv emellanåt och har ofta haft dig som inspiration just för att du gör det så enkelt men det blir ändå SÅ snyggt/vackert/bra/intressant osv. Som det här med att du har börjat fota stilleben, det har fått in mig lite på det spåret också. Gisses vad roligt och utmanade det är!

Tack för fantastiska bloggår och ser fram emot fler! :-) (Utan att försöka få det att se ut som smygreklam för mig själv så...) Om du skulle vilja se mina stillebenresultat kan du kika på min instagram Fridadiana! Hade vart kul :-)

KRAMAR!

Svar: Neeeeeejejjj haha! Jag gjorde också så innan jag fastnade på blogg.se (så egentligen har jag väl bloggat i 11 år. Men jag räknar inte med alla testbloggar jag hade på alla bloggportaler haha). Och HAHA, roligt det där med hårfärgen. Det är ofta jag träffar folk som inte känner igen mig för att de kommer ihåg mig som mörkhårig. Haha.. "Var inte du mörk??" ;) Och vad roligt att höra!! :D Stilleben är fantastiskt - har verkligen fått en nyförälskelse på det :D <3 (Och klart jag ska kolla in!) KRAM!
Elin Kero

Caroline
2017-02-03 @ 05:29:05

Första gången vi träffades! När jag skulle intervjua dig! Hahah! 😂 Önskar jag hade kvar den intervjun! 😉

Svar: Haha! Jag har faktiskt knappt något minne kvar från detta! Så hemskt! Men desto klarare när vi var på det där bloggeventet i göteborg ;) (När jag förövrigt posar jättemärkligt för fotografen som var på plats haha) ;D
Elin Kero

Linda
2017-02-03 @ 08:28:58

Oj vad tiden går! :) Hoppas som många ovanstående skrivit att du håller i 10 år till :D Tittar in på din blogg var och varannan dag som jag gjort i typ 10 års tid :) Du inspirerar verkligen till fullo!
/ Jönköpingsbon som nångång för sisådär 10 år sen såg dig vid en busshållplats vid rådhusparken i Jkpg och blev lagom "starstruck", haha..

Svar: Men åh vad roligt! Och åh vad glad jag blir! <3 Kan inte fatta att någon blir starstrucked av mig haha :D :D Och jag blir nostalgisk bara jag tänker på jönköping <3
Elin Kero

made by mary
2017-02-03 @ 09:19:49
URL: http://www.madebymary.se

Fina du, och hjälp vad tiden går! Jag kommer ihåg när jag hittade din blogg, det var 2009-2010 när jag (sist på bollen som jag är) börjat läsa bloggar. Du var så cool och självsäker och tog så fina bilder och jag var sååå avis, ville också kunna fota sådär bra som du gjorde. Var sådär rockigt cool och vinna bloggpriser ;9 <3 Och så mailade jag dig och frågade något, jag minns inte ens vad, men du svarade (!) och var supertrevlig och så vansinnigt go tjej och jag bara tänka att du var precis sådär go som du verkade. Och ni vet jag ju, att du faktiskt är det på riktigt <3 Stor kram!

Svar: Nej är det sant?! Men åååh <3 <3 <3 Du är ju queen av foto du med nu - verkligen en sån inspiration! Och så himla kul att du har mejlat mig? Hade ingen aning hahah... tur att jag skötte mig ;) Jag var tvungen att gå tillbaka och kolla mejlet av ren nyfikenhet och jag kommer fan ihåg det! hahahaha.. Det var innan jag hittade till dig, men av någon anledning så har frågan om hjärtat under inlägget satt sig. Knäppt haha :D Och mysiga ord, kan inte fatta att DU har skrivit det till MIG?! (Mycket utropstecken nu, men det blir väl så när man är lite hyper, som jag är denna fredag hehe) :) Massa kramar <3
Elin Kero

Wilda
2017-02-03 @ 12:16:45
URL: http://reaktionista.se

Jäklar så imponerande! Vilka grejer du har gjort! Jag är ju en väldigt ny läsare men det märks verkligen att du har gått igenom dessa erfarenheter i det jag ser här idag. Så mäktigt! Grattis!

Svar: Åååh tack så mycket!! :D
Elin Kero

Katta Bucketlife
2017-02-03 @ 12:34:05
URL: http://www.bucketlife.se

Wow alltså, vad kul att ha kvar ändå. Jag har också bloggat länge, snart 12 år, men tyvärr har passagen raderat min första, anonyma blogg. Tycker det är fint att gå tillbaks ibland och se hur utvecklingen varit.

Hade ingen aning om att du hade tecknat, så begåvad!

Grattis på tioårsdagen då - fira stort!!

Svar: Meeeen! Det är min största mardröm - att allt jag dokumenterat och skrivit ska försvinna. Vet inte riktigt hur jag ska spara allting på bästa sätt. Jag antar att försöka göra en fotobok är något bra, men samtidigt... hur många böcker skulle inte det bli?! haha! Och tack så mycket Katta 😍
Elin Kero

Dryden - Traveler's Edition
2017-02-03 @ 16:20:51
URL: http://www.dryden.se

Haha, vilken nostalgitripp. Nu har jag bara följt den här bloggen i några veckor men kul att få titta tillbaka. Hög igenkänningsfaktor på tydliga slut av epoker i livet, lite före-och-efter olika livstider. Har själv ett par. Vid en av dem startade jag bloggen. Det tackar jag mig själv för idag.

Svar: Haha så himla roligt! Och så himla bra! Ja, att starta bloggen var nog något av det bäst jag kunde göra. Det är så härligt att vara en del av den här världen - det märkte man ju framför allt när vi var i Åre :D
Elin Kero

Mimmi
2017-02-04 @ 01:02:32

Jag är en av de som kikat in lite då och då under alla dessa år. Du var en så stor inspirationskälla för mitt trettonåriga jag (din stil, ditt fotograferande och dina balla illustrationer, wow liksom!) och varje gång jag kikar in här känner jag mig inspirerad att försöka mig på att illustrera någonting eller ta fram kameran som står och samlar på sig damm, så därför vill jag bara säga TACK till dig för att du delat din resa och låtit mig hänga på lite ♥

Svar: Men alltså åh!! Vad glad jag blir :D :D TACK för din kommentar <3
Elin Kero

Fredriksson
2017-02-04 @ 09:43:00
URL: http://www.fotoluffarn.se

Lite sen här på detta men jag minns att jag sökte på ett motiv kommer dock ej vilket men hamnade på din sida. Kände att den var intressant detta var 2009 kommer jag ihåg i alla fall.
Läste den ett tag, tror inte jag kommenterade någon gång faktiskt. Sen bytte jag dator och tappade bort bloggarna jag följde.

Sen vid en sökning på Alice i underlandet dök din blogg upp igen. Nu var det 2011 och det blev ett kärt återseende. Minns att jag kollade tillbaka för att ta igen delar av vad jag missat. Så från 2011 har jag följt dig regelbundet. Ibland blir dock små luckor i följandet beroende på hur mycket jobb och sånt jag har runt mig. Men jag läser alltid ikapp. :-)

Jag var ibörjan nästan lite blyg för att kommentera. Varför skulle hon vilja att jag skrev något. Typ så gick tanken men ju mer jag läste kände jag mig ju som om vi började känna varandra så då började jag kommentera och nu känns det som jag skrivit förut att det är en vän man skriver med.:-)


Jag gillar hur du utvecklar den hela tiden, härliga bilder, alltid mysiga Youtube klipp och ni sagosystrar skapar härlig magi och det behövs lite mer fantasi och sagor i vår vardag.
Grattis på 10års dagen!
:-)

Julia
2017-02-04 @ 16:38:43

Haha, jag kan inte mer än också kännamig nostalgisk!! Hittade din blogg under "rocker"-perioden, när jag började gymnasiet, och har sedan dess kollat in här nästan varje dag, helt galet!! Tänk så många timmar jag har lagt på att ta del av delar av ditt liv (lite obehagligt när jag tänker på det, stalker-varning?) antalet kommentarer har från min sida däremot varit minimal, sorry, men har trots allt följt dig troget :)
Mitt största nevnarien-moment var när du var handledare på fotoresan till USA, jag var med på resan fast i den andra gruppen, och var så starstrucked att jag inte vågade prata med dig... haha! (Det är tillåtet att skratta mycket åt det!)
Men kommer du till Skåne någon gång, och ha tid över, hör av dig, så kanske jag vågar be om din autograf ;)

Svar: Men alltså huuuur coolt!!? :D :D Och du kommenterar ju NU - det gör mig superglad! :D Och men vaaaaaaa? åååh, hade ingen aning! <3 <3 <3 Haha! Får krama dig iefterhand ;)
Elin Kero

Malin
2017-02-04 @ 17:13:36
URL: http://mauolin.blogg.se

Den typ ''stegen'' som vi tittare ser till höger om dig i bakgrunden ^.^

Svar: Ah nu är jag med hahahah! Den är från Åhlens, men säkert 3-4 år gammal :)
Elin Kero

Malin
2017-02-04 @ 17:14:19
URL: http://mauolin.blogg.se

lol kanske också ska skriva att jag utgår från din video men kunde inte kommentera på youtube - haha!

Elvira
2017-02-05 @ 19:13:13

Har följt dig i så många år och alltid tyckt att du inspirerat mig. Särskilt inom teckning och illustration. Har alltid tyckt att du haft en cool stil också och jag kommer ihåg särskilt när du färgade håret rött, det blev så sjukt snyggt! ;) Kanske att det är min tur att våga färga rött nu x antal år senare...

Svar: Men alltså ååååh vad glad jag blir!! Och GÖR DET! Jag är faktiskt riktigt sugen på att färga tillbaka.... ;) haha
Elin Kero

Frida
2017-02-06 @ 08:30:59

Jag hittade till dig 2008 (jag var alltså 12år?? Haha) och du var det coolaste jag visste. Önskade mig en systemkamera och fick en julen 08/09. Hade en massa "photosessions" med mina kompisar i olika outfits och tänkte alltid "vad skulle Elin gjort, vilken vinkel skulle Elin gilla" haha! Sen minns jag tiden när du och Maria umgicks mycket, jag älskade hennes blogg också och jag minns hennes bloggdesign när hon var på en blomsteråker så himla tydligt!!! Älskade den.
Min systemkamera har tyvärr stått orörd i några år nu men jag kikar fortfarande inte här några gånger i veckan, du är helt fantastiskt på det du gör :) kram!

Svar: Hahaha men aaaaw! Vad fint :') Tack så jättemycket! <3
Elin Kero

Yohanna
2017-02-11 @ 12:39:45
URL: http://www.yohado.com/

Vad kul att se din Youtube-video där du pratar om din utveckling under de senaste tio åren! Jag har hängt med som läsare ända sen 2007 och det har varit oerhört inspirerande att följa dig. En sak jag är nyfiken på är hur du tycker det har funkat att ha haft samma blogg/hemsida ända sen starten, eftersom du har designat om den otaliga gånger. Har du stött på problem med att 'gamla' inlägg sett knasiga ut när du har uppdaterat din design? Jag har själv haft samma hemsida ända sen 2009 (mest för att jag inte är tillräckligt teknisk/modig för att bygga en helt ny, och även för att jag inte vill förlora alla gamla blogginlägg som ju på nåt sätt blir som en slags dagbok genom åren). Är så sugen på att ge min sida en totalmakeover eller att börja från scratch med en helt annan mall (t.ex Squarespace eller Semplice), men det känns ledsamt om man skulle bli av med allt material man publicerat genom åren (även om det mest är för mig själv, haha!). Har du några tips? Tack för en bra blogg och för att du alltid bjuder på dig själv! 😘

Svar: Men åh vad roligt!! Wow! :D Jag tycker att det har fungerat väldigt bra, även om jag absolut har haft problem när jag gjort om mina designer tidigare. Dock inte att gamla inlägg sett konstiga ut, utan att allt sett konstigt ut ;) Men jag går och planerar en bloggflytt nu faktiskt. För att jag vill få mer frihet. Självklart är jag skitnervös för att jag inte vet vad som kommer att hända. Men det känns också så kul! :D
Elin Kero

LN
2017-02-12 @ 12:31:19

Grattis i efterskott! :)

Ja, kärleken hos her sagosystrar är verkligen fantastisk att se <3

Kommentera inlägget här :