Det här är en bit sociala medier-historia från 2007-2018.
header

Olympus Pen F

2017-01-31 kl 16:00:00 Mina favoriter11 Kommentarer
Vad gör man när man fått låna en ny kamera igen? Inte testfotar man MED den inte, nej.
Man fotar AV den. Det är inte lätt med snygga prylar... ;)
 
 
 
 
 
 
I somras fick jag långtidslåna en Olympus OM-D E-M5 Mark II. Efter det var jag helt hundra säker på att det var den kameran som skulle bli min för resten av livet (mja, så funkar det ju inte riktigt i teknikvärlden, men ändå, ni hajjar haha), men nu har jag alltså fått möjligheten att låna ytterligare en modell. En Olympus Pen F.
 
Jag har inte hunnit fota med den än, men det ska i alla fall vara steget upp en nivå från OM-D'n. Jag minns att jag tyckte att OM-D'n var det vackraste jag sett när jag lånade den och att jag i samma veva tyckte att Pen'en kändes stor och bufflig. Men jag tar tillbaka det nu, för plötsligt känns valet inte så enkelt längre. Pen F'en är riktigit jäkla stilig (yes, I'm all about the looks hehe) och förmodligen minst lika bra.
Ska bli kul att testa och se vad jag tycker! :D
 
Förresten, har ni någon fotopryl som ni gärna skulle vilja att jag testade och skrev en recension om? Let me know!

11 kommentarer

Kommentarer :

Stella
2017-01-31 @ 16:16:52

Var lånar du kameror ifrån?

Svar: Här lånar jag från Olympus själva :)
Elin Kero

emblas.se
2017-01-31 @ 17:07:29
URL: http://www.emblas.se

Du kanske har gjort det innan, men skulle vara kul med typ en sammanfattning av olika filter till objektiven (typ dom vanligaste) och nån jämförelse med vanligt foto! :)
kram
Emma

Svar: Grymt bra! Det ska jag definitivt göra! :D
Elin Kero

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★
2017-01-31 @ 17:41:54
URL: http://www.saramadeleine.se

Åh så roligt :)

Ida
2017-01-31 @ 18:01:23

Hade varit jättekul om du kunde prova lite andra kameror från olika märken i samma stil som den här, tänker på tex Sony osv

Är mitt uppe i funderingarna kring att köpa ny kamera, och är väldigt inne på någon liknande den Olympus som du lånat nu, men har även kollat runt lite på tex Sony a7s och liknande, hade varit väldigt roligt att höra vad du har att säga om kameror som dom!

Svar: Absolut!! :D Tycker generellt att Olympus, Panasonic och Sony gör väldigt bra kompakta systemkameror. :)
Elin Kero

matilda
2017-01-31 @ 18:21:55
URL: http://Tildasofias.blogg.se

jag skulle vilja veta hur (bra) funktionen som gör att man kan ändra fokus efteråt fungerar på mark IV?

Svar: Om jag ska vara ärlig så är den inte så bra. Märker knappt någon skillnad haha.. Så jag använder den inte men det var kul att testa :)
Elin Kero

Sonja
2017-02-01 @ 06:43:19

Hur funkar det med att låna kameran, är det typ leasing eller hyra eller får man den bara låna om man samarbeta med firman /gör reklam? Tack!
(Och kameran är verkligen snygg, precis som de såg ut före...)

Svar: Jag får låna den för att jag personligen varit i kontakt med Olympus. Har inget krav på motprestation - superskönt! :)
Elin Kero

Ewwa
2017-02-01 @ 07:12:10
URL: http://enbloggomenmormor.blogg.se

Åh, jag hittade - och köpte 😀 - en gammal analog Olympus Pen på Secondhand för några år sen. Den ser precis lika dan ut på framsidan som de nya! Hade tänkt ladda den med analog film nångång, men ännu så längre står den bara på en hylla och samlar damm... ☺

Svar: Åh vad roligt! Har också en gammal analog hemma, dock inte Olympus, som inte har blivit använd på typ två år. Synd, för det blir verkligen speciella bilder när man fotar med film 😊
Elin Kero

Sanna
2017-02-01 @ 08:49:57
URL: http://Https://sannabrage.vimedbarn.se

Jag skulle vilja veta hur man tänker vid ett objektivköp. Jag har hittills läst på och köpt nytt men jag hade gärna velat prova objektiven innan man köper (mer än i butik). Har läst att man kan hyra objektiv. Det bästa är ju om man känner någon som har just det objektivet man vill ha men dessvärre känner jag ingen med det fotointresset som jag har..gärna lite tips på det🙂

Svar: Ja det bästa är ju verkligen om man kan låna, men kan verkligen slå ett slag för det där med att hyra - har gjort det själv och tycker att det är toppen! :D
Elin Kero

Eline
2017-02-01 @ 11:06:31

Det hadde vært gøy å lese hva du liker best ved ditt Canon 5D Mark IV :)
#hilsenmarkIIIeier ;D

Svar: Juste har helt glömt att jag lovat att skriva om den! :D
Elin Kero

Johanna
2017-02-01 @ 17:30:31

Nikon D3300? Har funderat på att köpa en sån men det är så himla svårt att veta hur bra den är osv utan att kunna testa den :( annars gärna tips på dina favoritkameror/objektiv osv varför dem är det :) du är grym btw!!

Svar: Kan säga att alla kameror från Nikon/Canon är bra. Sen ju mer man betalar, desto extra lyxfunktioner får man. :) Ska absolut göra ett inlägg där jag tipsar om objektiv :)
Elin Kero

Emilia Larsson
2017-02-01 @ 22:23:26
URL: http://emilialarssonnn.blogg.se

Hej! Har idag fått hem min Canon 5D Mark II efter att ha haft andra systemkameror. Har fotat väldigt mycket men det är såå stor skillnad på denna och min Canon EOS 600D jag hade förut. Skulle inte du kunna dela med dig av lite tips osv? Vore hur bra som helst för att kunna få till dedär bra bilderna man vill kunna få med den! Har haft lite små problem med vitbalansen hehe... :) Kram!

Svar: Det är inte några speciella tips med just den kameran, utan har bara generella tips (vilket jag antar inte hjälper dig haha) :-*
Elin Kero

Kommentera inlägget här :