Det här är en bit sociala medier-historia från 2007-2018.
header

Vecka 30 | 2017

2017-07-31 kl 17:51:00 veckosummering12 Kommentarer
Den här veckan har jag haft SEMESTER! På riktigt!
Min kille är i USA också, så jag har passat på att umgås med vänner och med min syster <3
 
Ögonblick från min vecka
På tisdagen kom mina Sagosystrar och hälsade på! Vi satt och tecknade vid min nya favoritbadsjö!
 
 Vädret var mestadels soligt, om än blåsigt och skogen var som vanligt fantastiskt vacker!
 
Och så badade vi förstås!
 
 På kvällen blåste vi liv i luftmadrasserna och låg och gluffsade i oss snacks framför en film!
 
 Förmodligen en av de finaste bilderna som finns på mig... haha
 
På onsdagen åkte vi på utflykt till Tyresö Slott! Där hade de målerikurs och det såg så mysigt ut när alla stod där med sina stafflin!
 
Vi gick en vända närmast slottet...
 
...kollade in slottsträdgården (och blev lite sugna på en runda i skogen, men det hann vi inte)...
 
 ...och promenerade över till Notholmen för en glass och lite brygghäng, innan de åkte hem :(
 
På torsdagen träffade jag syrran och ÄNNU en gång tänkte vi sådär läskigt lika med valet av kläder haha.
 
Vi åt på Vigårda, men blev lite besvikna för att hamburgaren inte smakade som den brukade :'((
 
Jag tog min första cola på fyra månader, men den smakade inte så gott som jag mindes, så syrran fick den.
Skönt det. Jag som har varit beroende av coca cola. Det var en hemsk tid av livet....
 
Jag den där dagen! Och så tyckte jag det var snyggt när de hade ställt penslar i den där svarta flaskan inne på HM Home :)
 
Sen testade jag på de nya pendeltågsstationerna för första gången! Skönt att man slipper gå in på centralstationen nu för tiden. Blir alltid så stressad och på dåligt humör när jag går i den där gången mellan TC och centralen. :(
 
Började sy på nya klänningen till Medeltidsveckan!
 
På lördagen besökte jag ytterligare ett slott, men den här gången blev det Hässelby slott.
Det var inte alls planerat, utan jag och syrran skulle åka och bada vid Hässelby Strand, men så drog det in en massa mörka moln...
 
Yes, mörka, men coola moln!
 
1. Inte för att vi klädde oss speciellt lika den här gången, men bara grejen att vi valt SAMMA FÄRG?!
Alltså vad är detta? Jag som inte ens brukar ha rött på mig. Haha
2. Det blev picknick vid Hässelby Strand i alla fall. Mysigt, men kyligt.
 
 Och så en bild på min syster som krupit ner bland lavendelblommorna <3
 
 
Saker jag tänkt på
» Kenza. Jag har följt henne så länge nu, så varje gång det händer henne någonting härligt, så blir jag verkligen så genuint glad för hennes skull. Som hennes bröllop nu i helgen. Jag kom på mig själv med att gå omkring och tänka "Åh, idag gifter hon sig, vad lycklig hon måste vara!", samtidigt som jag blev glad ända in i magen, haha. Det är något med sociala medier och "känslor" man får för folk man följer och dem som följer en. Det är fint. Massa, massa kramar till Kenza - du kickar ass! <3
 
» Att det är så jobbigt när man har tvättdag och så vill man inte ha några av sina kläder på sig, eftersom man vill att alla ska ligga i tvättmaskinen. Just nu har jag alltid samma BH och byxor när jag tvättar. "Tvätt-kläderna". Sådana som jag ändå aldrig använder annars och känner mig lite sunkig i ;)
 
» Att det var dags att byta header efter ETT ÅR, så nu är den bytt ;)
 
 
Tips, favvisar och annat kul
» Tulpanfeber. Jag fick världens mest passande bud (eftersom jag ÄLSKAR historiska draman) när jag var på Island, nämligen boken Tulpanfeber och biljetter till filmen med Alicia Vikander i huvudrollen, som nu går på bio. TACK för det! Jag och syrran var och såg den i lördags och jag vill tipsa om den, även om den inte skapade värsta wow-känslorna inombords. Ja, förrutom att den var jäkligt snyggt filmad/grade'ad och jag kan älska en film enbart för att den är visuellt tilltalande hehe. Den var helt klart sevärd, men kanske inte en film som man ser flera gånger. Det som däremot var intressant var karaktärerna. Det handlar alltså om ett kärlekspar som gör allt för att vara tillsammans, men kvinnan är gift med en gammal gubbe. I alla andra berättelser så hejar man ju på kärleksparet och ba "whaaa! De MÅSTE vara tillsammans!!" och den gamla gubben brukar vara elak och avskyvärd. Men faktum var att jag blev riktigt arg på kärleksparet och tyckte synd om den snälla gubben. Haha. Annorlunda känslor när man kollar på film. Väldigt spännande.
 

Förra året...? Då sommarjobbade jag, myste med Filip och så sydde jag klart min medeltidsklänning (som jag för övrigt inte alls tycker om längre haha). Ute i mycket mer god tid än detta året då, måste jag säga ;)
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara

12 kommentarer

Kommentarer :

Emelie
2017-07-31 @ 19:06:08

Svinsnygg header Elin, men den är gigantisk på en mac?! Jag ser bara Nevnarien och det under och lite av dina ben, sen måste jag swipa vänster för att se hela dig... Ska det vara så? :')

Svar: Men vad märkligt - min förra var inte så eller?

Haha, såg nu på min laptop hur det såg ut. Men det ska vara fixat nu! :D
Elin Kero

Anki
2017-07-31 @ 19:28:25
URL: http://litevirkning.se

Ser ut som du har haft en riktigt härlig vecka! Och ja, känner igen det där du skrev om att man tänker på bloggare man följer, för dom är man kanske ingen men för en själv så är de viktiga och som man hämtar mycket tankar och idéer från :)
Kul med ny header också, fint!

Svar: Verkligen!! <3 Och tack!
Elin Kero

Maria Linnea
2017-07-31 @ 20:06:38
URL: http://mariaslinnea.blogg.se

Åh vad fräsch din blogg blev! Alltid kul med nytt i bloggväg, och headerbilden är för underbar! :)

Svar: TACK så mycket! Vad glad jag blir! :D :D
Elin Kero

LN
2017-07-31 @ 20:18:30

Så himla fin header!

Måste se den där filmen sedan! Och det där tycker jag är så himla intressant, med karaktärer som faller utanför den där vanliga dynamiken. Det hade varit så lätt att göra maken ond, så att inte göra det blir en mycket intressantare story.

Och du är den där bloggaren för mig, som du har det med Kenza ;)

/Ellen.

Svar: Men hallå! Hur glad blir jag inte att höra det då! :') <3
Elin Kero

Emelie
2017-07-31 @ 20:20:10

Ja, nu ser det toppen ut :D

Klara
2017-07-31 @ 22:04:13

Fun fact! den där hemska gången mellan tc och centralen kallas "i folkmun" för suckarnas gång :)

Svar: HAHA! Suckarnas gång.. jag förstår verkligen varför ;)
Elin Kero

Sanna
2017-08-01 @ 11:50:52
URL: http://Http://www.sbrage.se

Känner precis likadant om bloggare som jag har följt länge. Blev varm i hjärtat och nästan tårögd när jag såg bilder på Kenza. Har inte ens träffat människan, så konstigt det där.
Fin header för övrigt! Känns så du🙂

Svar: Haha verkligen! Blev också tårögd 😂💕
Elin Kero

Therese
2017-08-01 @ 17:39:36

Haha exakt samma känsla som du känner för Kenza - känner jag (och säkert många andra) för dig! Kommer ihåg när du var en rocker nere i Jönköping som jobbade på posten. Din blogg har alltid vart en favorit! Massa kramar

Svar: Men alltså ÅH! Det känns så fint! <3 Och nostalgitiden! Massa massa kramar <3
Elin Kero

Erika
2017-08-03 @ 15:32:47
URL: http://erikadahlman.blogg.se/galleri

Jag ser att Sagosystrarna återförenats! Längtar så efter Medeltidsveckan för det är så givande att se Visby så underbart vackert och att se er i så vackra kläder :)

Svar: Jaaaa tyvärr är det bara jag som åker till Medeltidsveckan i år dock <3
Elin Kero

Josefine
2017-08-04 @ 08:51:19

Men alltsåå så mysigt! Vilken badsjö är det där? :D Jag bor också i Tyresö och är ständigt på jakt efter nya!

Svar: Åh hade gärna delat, men vill inte skriva ut i bloggen vilka ställen det är jag hänger på om det är platser där jag oftast är ensam. Känns läskigt <3
Elin Kero

Josefine
2017-08-04 @ 11:21:54

Ah jag förstår, det är lugnt! Det finns fina platser i Tyresö så det räcker och blir över :)

Svar: :-* Ja vi har det ju inte snålt med sjöar heller - LÖV! :D
Elin Kero

Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm
2017-08-07 @ 18:05:54
URL: http://blogg.anniesfotografier.se

Mysig vecka!
Jag köpte Tulpanfeber igår, så nr jag har läst klart boken jag håller på med nu ska jag läsa Tulpanfeber :D

Kommentera inlägget här :