Det här är en bit sociala medier-historia från 2007-2018.
header

Min vecka i bilder | v12 2018

2018-03-25 kl 21:38:17 veckosummering9 Kommentarer
 
Den här veckan fick vi nycklarna till vår lägenhet - ÄNTLIGEN SAMBOS! 😍
 
 
 
Växterna fick åka som VIP från Tyresö. Och som ni ser, så var det en otroligt vacker och solig dag. Bästa dagen någonsin att flytta på! Solluset förstärkte nämligen bara lyckokänslan och peppen på framtiden :D
 
 
 
Mamma var med och hjälpte till! Som tur är... för Filip började sitt nya jobb dagen efter vi fick nycklarna,
så det hade varit galet tungt att få iordning på lägenheten helt själv.
 
 
 
Det var kaos med flyttkartonger och det kändes som att vi inte kom någon vart, hur mycket vi än kämpade med att packa upp och in. Tur att man glömmer hur jobbigt det är att flytta mellan gångerna ;)
 
 
 
Samma vägg som på bilden ovanför. Träd-tapeten var väldigt fin, men alldeles för mycket barnrum, så vi rev ned den (och två andra fondtapeter i sovrummet + vardagsrummet) och målade allt vitt istället. Det här ska bli kontor!
 
 
 
Jag, sovrummet och den nedrivna tapeten. Här funderar vi på en grå fondvägg. Och så tänker jag på hur ovant det känns att se mig själv så "liten". Mitt lilla hus i Tyresö hade så lågt till tak, så jag kände mig som en jätte där inne. Men här i nya lägenheten är jag en pygmé med våra 2,85cm i takhöjd.
 
 
 
Mamma, jag och syrran var på IKEA och gjorde av med ohyggligt mycket pengar... haha.
 
 
 
Fina mamma <3 Här ska det upp tavlor, gärna in ett runt och svart soffbord, upp hyllor och TV.
 
 
 
Gissa glädjen jag känner över att grannen har en katt som älskar att smyga omkring på vår terass 😍
 
 
 
Earth Hour och jag, Filip och mamma satt och spelade Plump i ljusskenet.
 
 
 
Våra namn bredvid varann på bredvlådan - sånt som får det att pirra i magen <3
 
 
 
Vi åt på Wagamama, som så många gånger förr. Tröttnar aldrig!
 
 
 
En morgon i soffan ba!
 
 
 
Idag var Filips syster Inga på besök och vi tog en tur runt kvarteret, för att se oss omkring lite.
Det är verkligen så himla mysigt här! Skönt att flytta från ett villaområde till ett annat - här trivs jag!
 
 
 
Jag vet att jag har spammat er med solljus den här veckan, men jag kan liksom inte se mig mätt på detta <3
KAN INTE FATTA ATT DET HÄR ÄR VÅRT HEM?!
 
 
 
Sådant jag tänkt på:
» Snacka om att vi har dragit vinstlotten med den här lägenheten. Kan inte fatta att det inte var fler intresserade efter visningen?! (Tur för oss visserligen - det var bara vi och en till). Men det var också typ igenmulet under visningsdagen och galet mycket folk - så lägenheten kändes trång och rätt mörk. Vilket den verkligen inte var... Blev en galet trevlig överraskning att komma hit i tisdags och inse att hur stor den faktiskt var och hur MAGISKT LJUSET ÄÄÄÄR?!?!? Nyp mig i armen!
 
» Att det ju är kul att spackla och måla väggar?! Och inte så svårt heller. Hade förväntat mig att det skulle vara superkrångligt, men icke. Fick mersmak på spacklet alltså - nu kommer jag jaga hål i väggen som om det vore en sport :))
 
»
 
 
Tips, favvisar och annat kul
» Syrrans Youtube-kanal. Här har hon filmat lite medan vi fixat med lägenheten :)
 
» IKEA's Tjena. Bästa förvaringslådorna! Syrran tipsade mig om dem när vi hyrde studion i Stureby och jag köpte på mig två vita "kuber", som jag nu har kamerautrustning i. Nu har jag köpt ytterligare två "A4"-lådor och de är så jäkla najs! Lätta att fälla upp/ihop och väldigt bra kvalitet. Köp!
 
» Ed Sheeran & Tori Kelly - I Was Made For Loving You. Så fantastiskt vacker låt! Den går på repeat <3
 
» Shine - Dimitri Vangelis & Wyman. Hittade den här låten för någon minut sedan bara, medan jag satt och skrev det här inlägget. Galet bra!
 
 
Den här veckan tidigare år:

9 kommentarer

Kommentarer :

LN
2018-03-25 @ 23:16:56

Vad mysigt med altankatt!

Lägenheten verkar verkligen huuuur fin som helst, vet att jag sagt det förr men alltså! Så högt i tak och det där ljuset som du pratar om - wow! Bonus dessutom med mysigt bostadsområde <3 har du hittat någon ”ny” skog än? :)

Har ni bestämt er för grått i sovrummet? Annars är ju en riktigt matt mörkblå färg också snyggt, eller en djup skogsgrön. Grönt är ju dessutom jädrigt snyggt mot rosa ;)

/Ellen.

Svar: Åh!! Vi har inte bestämt oss för grått och har funderat lite på en blå ton, eftersom jag har mycket blått som skulle gå in vad gäller dekoration 😍 så jag antar att vi får hämta lite färgkort och kolla av 🙈

Och jag har inte hunnit utforska skogen riktigt, men jag har sett mycket lovande på håll 🙈✨
Elin Kero

Louise
2018-03-26 @ 01:13:54

Så härligt det måste vara att flytta ihop (blir väldigt taggad på det nu när jag läst dina tankar under ert ihopflyttande) och dessutom i drömlägenheten! Tycker absolut ni ska köra på fondvägg. Läste Ellens kommentar ovan och de färgerna lät jättefina!

Förresten, det kanske blev något fel i farten - "1,85cm" låter inte så högt ;)

Svar: HAHA!! 1,85 😂😂 det var typ vad det var i huset 😂😂 var lite trött igår när jag skrev klart inlägget haha...
Elin Kero

Pia
2018-03-26 @ 10:03:01
URL: http://www.simplypapaya.com

Så spännande med allt nytt!! Så roligt att få ”följa med dig” på hela flyttresan! 😁👏🏻

Svar: Wiiie! :D :D :D
Elin Kero

Caroline Wahlberg
2018-03-26 @ 16:31:33

Alltså åh vad fin lägenhet ni fick fatt på! Och den där takhöjden, wow alltså, vore coolt att ha så högt i tak :D Gud vad mycket bilder på väggarna man skulle få upp, moahahaa. :D Sen dubbeldörren också, så vacker! Får mig att vilja byta mina gamla tråkiga 80/90-tals dörrar till åtminstone spegeldörrar och fortsätta byta golvlisterna och dörrfodret i hallen till tidiga 1900-tals lister ... Har bara bytt listerna i sovrummet och vardagsrummet hittills, så det blir nog ett projekt för sommarn att byta resten. ;D

Och jag inser att jag aldrig hann att bli så pepp som jag ville bli när jag skulle flytta hemifrån i september förra året ... Mådde piss dels för att jag precis varit med i en bilolycka och dels pga jobbet, väldigt dåligt tillfälle att ha det så. Vilket får mig att känna mig lite avis på er och peppen som lyser igenom både din senaste video på youtube och i inlägget. Men på samma gång så ååååh pepp och du smittar av dig på mig! <3 För det är så mycket som jag inte har fixat och som jag vill ändra här i min lägenhet (och jag har fortfarande lådor med minnen kvar hemma hos föräldrarna att hämta). Så jag är så pepp på att få det att bli klart här hemma någon gång, måste nog ta ut semester eller något så jag bara kan sitta och fixa allt <3333

T.ex. att fixa upp din fina skapelse på vardagsrumsväggen är en prioritet ;D Den måste seriöst få sin hedersplats snart! :D

Ps. det där med allt ljus ... <3 Känner igen mig. <3 Alltså jag har så fantastiska fönster från köket och in i vardagsrummet och blev stormkär i dem på visningen. Det är så vackert ljus i min lägenhet att det inte är klokt + att den ligger i söderläge, så jag får jätte mycket sol. :D Enda minuset är att det börjar bli jätte varmt när solen ligger på, haha, men men, vad gör man inte för vackert ljus liksom? :D

Svar: Haha men verkligeeeeen! I huset kunde jag nå taket med böjd arm, så där fick det knappt plats några tavlor alls.. Hade väl totalt tre på väggen i hela huset ;) Men NUUU! Nu behöver de tre tavlorna sällskap på en enda vägg - så najs känsla! 😂 Och kul projekt!!!
Åh, men du har ju massa tid på dig att fixa och få det fint! När jag flyttade hemifrån till min första lägenhet, så var det till "första bästa" boende, med billigaste och ärvda möblerna i ett kaos av färger och ingen speciell stil 😂 Det har ändå tagit mig tio år att komma hit, så no stress :-* Dessutom har jag förberett mig för detta så länge nu och kunnat anpassa mitt jobb efter att vi ska flytta, så jag har ju alla världens möjligheter att greja här. Det kommer ändå att ta tid att få klart allt som jag vill ha det, både pga budget och för att det tar tid ;D Försöker se det som ett långt projekt :D

Och yaaaaay!! 😍

Och vad uuuunderbaaart!!! Kände också att det var vääääldigt varmt i vardagsrummet igår, men äsch - som du säger - vad gör man inte för lite sol? ;D
Elin Kero

Fredriksson
2018-03-26 @ 16:33:18
URL: http://www.fotoluffarn.se

Ja vilken lägenhet ni fått tag på, guld värt att hitta något som verkligen "klickar" på alla fronter. Du gör rätt som spammar ljusbilder, det enda är väl att man kan känna sig lite avis, varför har inte jag ett sådant ljus;) haha

Tycker Ni borde göra en fondtapet av din Bauer Bild, den hade ju passat perfekt i sovrummet. Skönt att vakna till :)

Svar: Verkligen! Jag är så glad att allting klaffade med den... att det var så få intresserade, inflyttning så snart, ivriga säljare, på en plats vi gillar och att den såklart är helt jäkla underbar :D
Elin Kero

johanna
2018-03-26 @ 19:31:17
URL: http://nouw.com/johannamsjolin

Ska bli kul att få se hur det ser ut när allt är på plats!

Linda
2018-03-27 @ 12:06:28
URL: http://www.wanderfall.se/

Alltså åh! Grattis till nya lägenheten, och att ni äntligen får bo ihop! Din glädje smittar verkligen av sig, och jag förstår känslan precis. Man ska verkligen inte underskatta att få bo ihop med den man älskar.

Jag håller med ovanstående kommentarer om fondvägg i sovrummet. Jag målade en grågrön fondvägg i vår sovrumsdel och det gjorde en sådan enorm skillnad! Det blev lyxigare och mer "Pinterest", haha. Men det var läskigt när vi drog första penseldraget. Både jag och sambon tittade på varandra och bara "näe... det här var nog ett misstag". Men det blev faktiskt snyggt när det var klart. Idag hängde jag upp vägghängda glödlampor på var sin sida om sängen och är nu sådär malligt stolt över resultatet, haha.

Svar: Verkligen!! Magisk känsla! 😍 Vi bodde typ ihop det sista halvåret, men det är ju mer speciellt när den ene inte behöver bära på en ryggsäck hela tiden och "hämta nya kläder" ;D
Och åh vad mysigt det låter!! Grågrönt är egentligen min drömfärg, men de inredningsdetaljer som vi har går alla i blått... hmm... Känns onödigt att byta ut allt bara för att jag vill ha grönt på väggen, men vi får se ;) Man kan ju måla om senare också 🙈
Elin Kero

@inredningsdesign
2018-03-28 @ 19:14:29
URL: http://inredningsdesign.net

Ååh, så kul att följa er! Kan tipsa er om att kola upp färgen ”greige” för fondvägg, den är en blandning mellan grå och beige. Superfin och lite varmare än bara grå. :)

Svar: Ååååh gud vad fint!! Vi ska köra på en kallare ton i sovrummet, men blev skitsugen på greige i mitt kontor (om jag inte vågar rosa hehe). Hmm... måste verkligen kikas på! :D
Elin Kero

Sandra Leone
2018-03-28 @ 21:05:12
URL: http://sandraleone.me/blog

Åh så härligt! Hoppas att ni kommer trivas toppenbra!

Kommentera inlägget här :